Lassanként helyreállnak azok a rendszerek, amiknél a Crowdstrike Falcon kiberbiztonsági szoftver egy frissítésének hibája okozott zavarokat pénteken – számol be róla a BBC.
A Crowdstrike ügyvezetője, George Kurtz az X közösségi média platformon közzétett posztjában megerősítette, hogy nem kibertámadásról, hanem szoftverhibáról van szó, amelyet azóta javítottak.
A cégvezető az NBC amerikai hírtelevíziónak adott interjújában elnézést kért, egyben elismerte, hogy „némi időbe” telik, mire minden rendszer helyreáll. A repülőjáratok esetében a hétvége folyamán világszerte további késésekre és járattörlésekre lehet számítani, de más vállalatoknál is napokba telhet, mire elhárítják a leállás következményeit.
Mélységesen sajnáljuk, hogy ilyen hatással voltunk az ügyfelekre, az utazókra, mindenkire, akit ez érintett
– idézte Kurtz szavait a Reuters hírügynökség.
Mint arról beszámoltunk, a kiberbiztonsági szoftverhez kiadott hibás frissítés világszerte számtalan rendszerben – köztük légitársaságoknál és egészségügyi szolgáltatóknál – okozott rendszerleállást. A hiba fennakadásokat okozott az összes spanyol repülőtéren, a berlini és az amszterdami repülőtéren, a legnagyobb brit vasúttársaságnál, a brit Sky tévétársaságnál, továbbá számos ausztráliai és új-zélandi vállalatnál, de érintette többek között a Wizz Air több szolgáltatását is. A ferihegyi repülőtéren több légitársaság rendszereinek leállása okozott késéseket
Nagy-Britanniában, Németországban és Izraelben az egészségügyi szolgáltatókat is súlyosan érintette a leállás, több kórházban is műtéteket kellett elhalasztani.
Borítókép: Illusztráció (Forrás: Pixabay)