A Yahoo Finance a Reutersre hivatkozva írta meg, hogy az európai légitársaságok továbbra is komoly kihívásokkal néznek szembe. Bár az utazási kereslet stabil maradt, a karbantartási költségek, a kedvezőtlen időjárás, a légiirányítási problémák és a közel-keleti zavarok továbbra is nyomást gyakorolnak a légitársaságokra.

A legnagyobb problémát azonban az új repülőgépek szállításának késése jelenti. Ez arra kényszeríti a légitársaságokat, hogy régebbi, drágábban karbantartható és több üzemanyagot fogyasztó modelleket használjanak, ami a forgalmi becslések csökkentéséhez vezet. Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója figyelmeztetett, hogy a légitársaság most már ötéves késésre számít a Boeing 777X gépek leszállításában.
A Lufthansa várhatóan 1,3 milliárd eurós működési nyereségről számol be a harmadik negyedévben, ami kilencszázalékos csökkenést jelent az előző évhez képest. A légitársaság állítólag akár 550 ezer dollárt is veszít repülésenként a Frankfurt–Peking útvonalon az idősebb gépek és az alacsony utasszám miatt.
A British Airways, az IAG tulajdonában lévő légitársaság bejelentette, hogy több hosszú távú járatot törölni fog a Rolls-Royce hajtóműgyártó szállítási késedelmei miatt. Az Air France–KLM bevételei is várhatóan csökkennek a harmadik negyedévben, részben a párizsi olimpiával kapcsolatos alacsonyabb jegyfoglalások miatt.

Ezek a kihívások az elmúlt hat hónapban lefelé húzták a légitársaságok részvényárait. Bár az utóbbi hónapban enyhén javult a helyzet, a befektetők továbbra is aggódnak az ágazat egészségéért. Egyedül az IAG részvényára mutatott jelentős, húsz százalék feletti emelkedést az elmúlt fél évben, köszönhetően az észak-atlanti piacon betöltött erős pozíciójának és a kevesebb szállítási késedelemnek.
A kilátások továbbra sem biztatóak. Egyes légitársaságok szerint a legrosszabb még hátra van, és a szállítási késedelmek 2026-ban még súlyosabban érinthetik az iparágat, ahogy a jelenlegi ellátási lánc problémák hatása megjelenik az új repülőgépek gyártásában.