Információk szerint 2023-ban a Korányi Dávid nevéhez köthető, amerikai székhelyű Action for Democracy (A4D) több száz millió forint értékű támogatást nyújtott a DatAdat-csoport osztrák fiókvállalatának, az Estratos Digitalnak.

Mint ismert, a DatAdat korábban is fontos szerepet játszott a magyarországi ellenzéki kampányokban, különösen Márki-Zay Péter mozgalmán keresztül, amely szintén jelentős forrásokat kapott az A4D-től, írja a Tényellenőr elemzése.
A globalista pénzelosztó központként működő Action for Democracy- továbbra is az a Korányi Dávid vezeti, aki korábban helyettes államtitkárként dolgozott Bajnai Gordon volt miniszterelnök és tanácsadóként Karácsony Gergely főpolgármester mellett.

Márki-Zay mögött is felbukkantak
Tavaly áprilisban kiderült, hogy a Korányiék által támogatott Estratos Digital GmbH megjelent a Tisza elődszervezete, a Talpra Magyarok adatkezelési tájékoztatójában.
2022-ben a DatAdat is részt vett a Márki-Zay Péter kampányába Amerikából érkező pénzek felhasználásában, sőt, az egyik legfőbb pénzelosztó központ volt. A társaság akkor Dessewffy Tibornak, Gyurcsány Ferenc korábbi tanácsadójának, Bajnai Gordon volt miniszterelnöknek, Szigetvári Viktor korábbi államtitkárnak és Ficsor Ádám korábbi titokminiszternek az érdekeltségébe tartozott.
A 2022-es választások előtt az Ausztriában bejegyzett DatAdat GmbH-hez érkezett a külföldi támogatások jelentős része. A Márki-Zay Péter-féle Mindenki Magyarországa Mozgalom ugyanis őket bízta meg a kampány lebonyolításával. Mint az utólag a Nemzeti Információs Központ jelentéséből kiderült, a most is bőkezűen adakozó Action for Democracy küldte a források döntő többségét Márki-Zay Péter mozgalmán keresztül Dessewffyéknek, amit aztán a baloldali kampányban kerülhetett hasznosításra.
Az Estratos Digital egy hálózatépítő cég. Saját krédójuk szerint az a küldetésük, hogy a progresszív politikai erőket támogassák és összekössék a választóikkal. Civil szervezeteket, polgári kezdeményezéseket és politikai ügyfeleket támogatnak, amelyek mögé először digitális mozgalmat szerveznek. Digitalizált struktúrát és üzenetküldő rendszereket bocsátanak az ügyfelek rendelkezésére. Mikroadomány-gyűjtő kampányokat szerveznek, és bonyolítanak le saját eszközök használatával. Adatot kezelnek és tökéletes hirdetési targetálást csinálnak; értelemszerűen a (közösségi) médiafelületek lehető leghatékonyabb kihasználása végett.
Vagyis egy alulról szerveződőnek látszó mozgalmat építenek fel, mint az Action for Democracy jelentéséből kiderül – valójában dollármilliókból.