Az oktatási célú játékfejlesztés mutatkozik be pénteken a Nemzeti Múzeumban

Az oktatási célú játékok készítői, fejlesztői mutatják be legújabb munkáikat a Múzeumi Játékmustra elnevezésű egész napos eseményen pénteken, a Magyar Nemzeti Múzeumban.

Forrás: MTI2019. 04. 04. 20:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A program az ország első múzeumi játékokkal foglalkozó seregszemléje, amelyre a játékok iránt érdeklődő közönség mellett pedagógusokat, játékfejlesztőket és múzeumi szakembereket egyaránt várnak – mondta el Bayer Árpád történész, játékfejlesztő, a rendezvényt is szervező Open History cég egyik vezetője a helyszínen tartott csütörtöki sajtótájékoztatón.

Délelőtt a szakmabelieknek tartanak előadást és workshopot, délután pedig több mint 20 kiállító legújabb fejlesztéseit, társasjátékokat, élőszereplős programot, szerepjátékokat, önismereti és stratégiai vetélkedőt próbálhat ki a közönség, amely ezek mellett megismerheti a Nemzeti Múzeumban elérhető, a kiállításokhoz kapcsolódó virtuális játékokat is.

A Nemzeti Múzeum állandó történeti és régészeti kiállításában a Ligák harca nevű stratégiai játékkal a Hunyadi-kor báróinak életébe és politikai játszmáiban mélyedhetnek el az érdeklődők. A játék négy körből áll, amelynek a végén az Országgyűlés megválasztja a királyt.

A vas fiai stratégiai játék a vaskori Kárpát-medence működését és az ott élő népek életét mutatja be a játékosoknak. A győztes az lesz, aki megszerzi törzse számára a szükséges nyersanyagokat és gondoskodni tud a közösségről.

Digitális játékokkal várja a látogatókat továbbá Az ismeretlen Görgei című időszaki kiállítás is. Az egyik játék a komáromi csatát mutatja be, itt a látogatók Görgei Artúr tanácsadói lehetnek és ötleteikkel segíthetik a tábornokot a megfelelő döntések meghozatalában. A másik játékban Móricz Zsigmond, Jászai Mari, Gyulai Pál, Görgei István és maga Görgei Artúr mondja el véleményét a tábornok forradalomban betöltött szerepéről, az érdeklődők pedig ezek alapján eldönthetik, melyikkel értenek egyet.

Mindemellett a közönség a rövid, digitális kérdőív segítségével értékelheti Görgei szerepét a kiállítás megtekintése előtt és után. Ebből kiderül, mennyire ismerte korábban a látogató a tábornok személyiségét, életét, történelmi szerepét, és hogy a kiállítás után ez mennyiben változott meg.

Végül az Arthur, az ismeretlen című digitális felfedezőjátékkal újfajta módon lehet bejárni a kiállítást, hiszen az alkalmazás kérdéseire, fejtörőire, csak a tárlat alapos megtekintése után lehet válaszolni.

A MOME Tech Lab és a múzeum együttműködésében tavaly elkészült a Magyarország története állandó kiállításhoz is két játék kapcsolódik: az egyikkel 1848. március 15. eseményeit követhetik nyomon Pest korabeli térképén a látogatók, a Pilvax alkalmazással pedig egy virtuális kávéházban lehet böngészni a korabeli divat-, külpolitikai, közéleti hírek, vagy éppen a hirdetések között.

A Nemzeti Múzeum mindezeken túl áprilistól szeptember 30-ig a Kötődések című interaktív programmal is várja a látogatókat, amelynek során egy „nyomozós” kérdőív segítségével, alternatív útvonalon vezeti végig az érdeklődőket a kiállítótér tárlatain.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.