A látványos bohócshow-t, Szlava Polunyin előadását csütörtökön és pénteken este, szombaton és vasárnap pedig délután és este is láthatja a közönség a Fővárosi Nagycirkuszban, a Nemzeti Színház MITEM fesztiváljának keretében.
Fekete Péter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának kultúráért felelős államtitkára az előadás keddi budapesti sajtótájékoztatóján elmondta: a cirkusz- és a színházművészet metszéspontjában lévő produkciót évtizedek óta szerették volna elhozni a magyar közönségnek. Mint mondta, a MITEM mára Európa vezető színházi fesztiváljai között van, a Fővárosi Nagycirkusz pedig a különleges produkció befogadásával most először csatlakozik a rendezvényhez. Hozzátette: az előadáshoz átépítették a cirkuszt, a teret két részre osztották, székeket építettek be a manézs egyik felébe is, a másik felében pedig a színpadot és a zsinórpadlást hozták létre.
Szlava Polunyin orosz előadóművész és bohóc 1993-ban készült darabja az alkotó leghíresebb, klasszikussá vált produkciója, amely bejárta a világot. Az előadás alkalmával saját gyerekkorának álmaiból építkezik a művész, aki azt a szemléletet próbálja meghonosítani, hogy ne vegyük túl komolyan magunkat, próbáljuk az élet humoros oldalát megmutatni és megélni.
Szlava Polunyin arról beszélt, hogy az improvizációra épülő produkció nem előadásnak, inkább örömünnepnek tekinthető, ahol az emberek gyerekek maradnak attól függetlenül, hogy hány évesek. Mint mondta, mindig az aznapi fellépés előtt tudják meg a szereplők, hogy ki mit játszik a darabban, mindenkinek mindenre készen kell állnia. Néha egy lépéssel a porond előtt adja meg az aktuális előadás kulcsát. Az alkotó úgy fogalmazott, hogy a bohócok olyanok, mint a gyerekek, újra és újra felfedezik a világot, mindig játszani akarnak és arra vágynak, hogy szeressék őket.
Mint az MTI-nek elmondta, a műsorban nagy szerepet kap az improvizáció, a közönségre a produkció résztvevőiként tekintenek, a művészek a nézők reakciói szerint alakítják a darabot és ez az alkotásban való részvétel adja az örömet. A művészek és a közönség kapcsolatán múlik az is, hogy meddig tart a darab. Ennek köszönhetően az előadás minden alkalommal más, egyedi és megismételhetetlen. Elmondta: az aznapi hangulaton múlik az is, hogy ő mikor lép színpadra. A hó szerepéről azt mondta: azért választotta, mert a hideget, a borzalmat, a drámát és a szépséget is magában hordozza.