A női agy útvesztőjében

Vannak olyan alkotások, amelyek történetéről az a legszerencsésebb, ha nem tudunk túl sokat, ez a film is ezek közé tartozik.

2019. 06. 08. 15:00
null
Forrás: Cinenuovo Kft.
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Úgy tűnik, hogy Louis Garrel, aki egyébként Enyedi Ildikó Füst Milán már-már beteges féltékenységről szóló regényéből, a Feleségem történetéből készülő új filmjének főszereplője Léa Seydoux mellett, nemcsak az egyik legtehetségesebb fiatal francia színész, hanem remek rendező is.

Ő vitte ugyanis vászonra a tegnap óta a mozikban látható A hűséges férfi című filmet, amelynek nemcsak rendezője és főszereplője, hanem forgatókönyvírója is egyben. A végeredmény: A hűséges férfi az idei év egyik legjobb filmje lett. A címe viszont kissé félrevezető, mert ez a mozi nem a férfiúi hűségről szól, a főszereplő fiatalember kicsit sem hűségesebb, mint bármelyik tisztességességre törekvő férfi, hanem a női agy útvesztőjéről. Ebbe az útvesztőbe pottyan bele a Louis Garrel által megformált fiatalember, aki annyira nem érti, mit fundálnak ki körülötte folyamatosan a nők, hogy majdnem végig úgy néz, mintha éppen most ébresztették volna fel a legmélyebb álmából.

Vannak olyan alkotások, amelyek történetéről az a legszerencsésebb, ha nem tudunk túl sokat, ez a film is ezek közé tartozik, főleg az a szál, amelyik úgy tűnik, mintha thriller lenne, de szerencsére egy csöppet sem az, csak remek módon adagolja a rendező a feszültséget, miközben ez a film tényleg a családról szeretne szólni.

Fotó: Cinenuovo Kft.

De egy jelenet, amely példázza, milyen a film magával ragadó hangulata és kifinomult humora, talán leírható: a férfit két nő veszi körül, az egyik a Laetitia Casta által remekül megformált, középkorú hús-vér nő, a másik pedig egy fiatal felnőtt korba lépő, szárnyait próbálgató leányzó, Lily-Rose Melody Depp alakítja megfelelő lelkesedéssel, aki egyébként Johnny Depp és Vanessa Paradis lányaként maga az újjászülető filmtörténet.

Amikor a fiatalabb afféle női hadüzenetet ad az idősebbnek a férfi megszerzése ügyében, az idősebb nő, aki a férfi nagy szerelme, és akihez a férfi hűséges lenne egy életen át, ha békén hagynák, arra a döntésre jut, hogy úgy nyerheti meg ezt a csatát, ha kis időre átengedi a pasit. Amikor ezt közli a férfival valamikor az éjszaka közepén, az Woody Allen-filmbe illő hangsúllyal megkérdezi, hogy hány óra van.

Louis Garrel pompásan megírt és megrendezett mozija ugyanis arról szól, hogyha hűséges szeretne lenni egy férfi, mert nagyon szeret egy nőt, akkor azért lesz a mai világunkban igazán nehéz neki, mert a női emancipáció, a függetlenségre és szabadságra vágyás oly mértéket öltött, hogy a férfiak nagy része csak bambán néz, és nagyon szeretne valamelyik korábbi évszázadban élni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.