Úgy tűnik, hogy Louis Garrel, aki egyébként Enyedi Ildikó Füst Milán már-már beteges féltékenységről szóló regényéből, a Feleségem történetéből készülő új filmjének főszereplője Léa Seydoux mellett, nemcsak az egyik legtehetségesebb fiatal francia színész, hanem remek rendező is.
Ő vitte ugyanis vászonra a tegnap óta a mozikban látható A hűséges férfi című filmet, amelynek nemcsak rendezője és főszereplője, hanem forgatókönyvírója is egyben. A végeredmény: A hűséges férfi az idei év egyik legjobb filmje lett. A címe viszont kissé félrevezető, mert ez a mozi nem a férfiúi hűségről szól, a főszereplő fiatalember kicsit sem hűségesebb, mint bármelyik tisztességességre törekvő férfi, hanem a női agy útvesztőjéről. Ebbe az útvesztőbe pottyan bele a Louis Garrel által megformált fiatalember, aki annyira nem érti, mit fundálnak ki körülötte folyamatosan a nők, hogy majdnem végig úgy néz, mintha éppen most ébresztették volna fel a legmélyebb álmából.
Vannak olyan alkotások, amelyek történetéről az a legszerencsésebb, ha nem tudunk túl sokat, ez a film is ezek közé tartozik, főleg az a szál, amelyik úgy tűnik, mintha thriller lenne, de szerencsére egy csöppet sem az, csak remek módon adagolja a rendező a feszültséget, miközben ez a film tényleg a családról szeretne szólni.

De egy jelenet, amely példázza, milyen a film magával ragadó hangulata és kifinomult humora, talán leírható: a férfit két nő veszi körül, az egyik a Laetitia Casta által remekül megformált, középkorú hús-vér nő, a másik pedig egy fiatal felnőtt korba lépő, szárnyait próbálgató leányzó, Lily-Rose Melody Depp alakítja megfelelő lelkesedéssel, aki egyébként Johnny Depp és Vanessa Paradis lányaként maga az újjászülető filmtörténet.
Amikor a fiatalabb afféle női hadüzenetet ad az idősebbnek a férfi megszerzése ügyében, az idősebb nő, aki a férfi nagy szerelme, és akihez a férfi hűséges lenne egy életen át, ha békén hagynák, arra a döntésre jut, hogy úgy nyerheti meg ezt a csatát, ha kis időre átengedi a pasit. Amikor ezt közli a férfival valamikor az éjszaka közepén, az Woody Allen-filmbe illő hangsúllyal megkérdezi, hogy hány óra van.