Az After „Freedom of Expression?” című, a kifejezési szabadságot támogató kiállítás bezárását az Aichi Triennale 2019 szervezőbizottságának vezetője, Omura Hideaki, Aicsi tartomány kormányzója jelentette be szombaton arra hivatkozva, hogy elektronikus levelekben, telefonon és telefaxon is nagy számban kaptak fenyegető üzeneteket, köztük egy olyat, amely a Kyoto Animation filmstúdió július 18-i, 35 ember halálát okozó felgyújtására emlékeztetve benzines merényletet helyezett kilátásba.
A hagyományos koreai népviseletbe öltözött, széken ülő kislány szobra, egy dél-koreai házaspár alkotása, a második világháború alatt a japán megszállók által prostitúcióra kényszerített koreai nők sorsát szimbolizálja. A fenyegetések miatt a szervezők nem a japán nacionalisták által kifogásolt szobrot távolították el, hanem bezárták az egész, a kifejezési szabadságnak szentelt kiállítást. A tárlaton többségében olyan művek voltak láthatók, amelyeket Japánban a múltban nem lehetett nyilvánosan bemutatni a cenzúra vagy az öncenzúra miatt.
A kiállítás bezárása élénk tiltakozásokat váltott ki. Cuda Daiszuke újságíró, a triennále művészeti igazgatója sajnálatosnak nevezte, hogy a kifejezési szabadságot aláaknázó precedenst teremtettek. A bezárt kiállítás ötletgazdái kijelentették, hogy ez a cenzúra legsúlyosabb esete Japánban a második világháború óta, és peres eljárást fontolgatnak.
Az aicsi triennálén szerte a világból több mint 90 alkotócsoport vesz részt, a rendezvény két és fél hónapig tart.