Sok fiatal nagyon megunta, hogy olyan science fiction filmeket kell néznie mostanában, amelyekben nincs kosz, maszat, némi kis kopás az űrrepülő műszerfalán. Mintha óránként valami láthatatlan, tisztaságmániás takarítónő gondoskodna arról, hogy még egy aprócska kis porszem se zavarja a nézőt a mű befogadása közben. Összedobtak tehát annyi pénzt, amennyiből le lehetett forgatni egy negyedórányit az alkotásból, amelyet szívesen látnának a moziban.
A rövidfilm annyira sikeresnek bizonyult, hogy aztán lett független produceri iroda, amely összehozott egy alacsony költségvetésű filmre valót. Christopher Caldwell és Zeek Earl így már le tudta forgatni A lelőhely – Prospect című alkotást. Ráadásul nem volt elég az, hogy egy igazán izgalmas és valószerű látványvilágú sci-fit készítsenek, hanem úgy döntöttek, két filmes műfajt fognak elegyíteni.

Fotó: Pannonia Entertainment Ltd
Tudjuk persze, hogy volt már ilyen vállalkozás a filmtörténetben, nem is egy, de nagyobb részük csúfos bukással végződött. Nem úgy Caldwell és Earl (valamint széles baráti és támogatói körük) filmje, amely sikerrel vegyítette a sci-fi és a western műfaját. Ha nagyon leegyszerűsítjük, akkor arról van szó, hogy a látványvilágában sci-fi, dramaturgiai fordulataiban pedig a western műfaji elemeivel dolgoztak.
Aki szereti a science fiction műfaját, az egy igazgyöngyre lel, ha megnézi A lelőhelyet. Sophie Thatcher annyira hitelesen alakítja Cee-t, a kamasz lányt, hogy néha olyan érzésünk van, mintha a valóságot látnánk titkos felvételeken.
Jay Duplass játssza Damont, aki egy furcsa párbajban megöli a lány apját, de mivel nincsen más választásuk, együtt kell maradniuk addig, míg a jobb élet reményében meg nem szerzik a bolygó kincsét. A kincsvadászat motívuma a western műfaját idézi, a módja viszont a sci-fiét. Ugyanis szikével kell felvágni és egy bonyolult eljárással kivenni a követ, amely köldökzsinórral kapcsolódik a bolygóhoz.
Okos, filozofikus, mély film A lelőhely – Prospect, olyan, mintha a legnagyobb sci-fi írók egyikének a fejéből pattant volna ki. A középpontban, ahogy a műfajra ez jellemző is, emberi problémák állnak. Egy kiszolgáltatott kamasz lány és egy „rosszfiú” kapcsolata. A férfi pénz után kajtat, a lány szeretetre vágyik. Ha más szemüvegen át nézzük az alkotást, akkor egy kincsvadászattal egybekötött tájékozódási futóversenyt látunk egy erdőben.