Projektértékelő konferenciával zárult csütörtökön a Szentendrei Skanzen és a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár (FSZEK) konzorciumi együttműködésében zajló három éves program.
Az Érték, hatás, változás elnevezésű szentendrei tanácskozást megelőző sajtótájékoztatón Cseri Miklós konzorciumvezető, a skanzen főigazgatója úgy fogalmazott, hogy a program rendkívül eredményes volt, ezért az Emberi Erőforrások Minisztériuma a következő uniós pénzügyi ciklusban jelentősen megemelt összeggel tervezi folytatni azt.
Emlékeztetett arra: mára fontossá vált a kulturális terület egyes ágazatainak felkészítése a köznevelés segítésére és óriási eredménynek nevezte az oktatás és a közgyűjtemények között létrejövő kapcsolatépítést és kapcsolattartást. Az igazgató szerint a program hatásai már láthatók a múzeumi területen.
Krucsainé Herter Anikó, az Emmi helyettes államtitkára a konferencián kiemelte: az ágazat mindig is fontosnak tartotta, hogy a kulturális intézmények magas színvonalú tartalomszolgáltatást biztosítnak és az infrastruktúra-fejlesztéshez megfelelő forrásokhoz jussanak, erre a célra európai uniós támogatásokat is fordíthassanak. A kulturális ágazat uniós fejlesztései elsősorban az egész életen át tartó tanulásban való részvételt támogatják.
Emlékeztetett arra, hogy a 2014-ben kezdődött fejlesztési időszakban csaknem 105 milliárd forintot fordítottak uniós forrásból a kulturális intézmények és szervezetek projektjeinek megvalósítására. Beszélt arról is, hogy a közgyűjtemények most is futó projektjei a kulturális tárcát arra ösztönzik, hogy az új támogatási időszakban is minél több kulturális intézmény juthasson uniós forráshoz.
Gy. Németh Erzsébet főpolgármester-helyettes úgy fogalmazott: várospolitikusként az is a feladatuk, hogy megteremtsék a kultúrához való hozzáférés lehetőségét mindenki, főként a fiatalok számára. Ebben van óriási szerepe a könyvtáraknak, a program révén érezhetően csökkenhet a kulturális szegénység a fővárosi fiatalok körében.
Fodor Péter, a FSZEK főigazgatója arról beszélt, hogy sikerült megvalósítani a könyvtári terület fő célkitűzéseit, például azt a nagy jelentőségű kutatást, amely hosszú idő után vizsgálta ismét az olvasási szokásokat és a könyvtárhasználatot.