Nem babonásak a debreceni Csokonai színház vezetői és művészei: tizenhárom új bemutatóval készülnek a 2020/21-es színházi évadra. Ehhez járul még két, az előző idényben bemutatni kívánt darab: Dürrenmatt Az öreg hölgy látogatása című „tragikus komédiája” és Bornemisza Péter Magyar Elektrája. Ezeket a koronavírus járvány miatt nem tudták előadni, a veszélyhelyzet idején elkezdték ugyan a próbákat, de csak most tudják folytatni őket.
A teljesen elkészült Magyar Elektrát két nappal a tervezett bemutató előtt érte a színházbezárás. Szabó K. István rendezésének új premierje – Tolnai Hellával a főszerepben – október közepén lesz. Az öreg hölgy látogatásának eredeti dátuma már bőven belelógott a karanténidőszakba. A művészeknek még két hétig kellett volna próbálniuk a bemutató előtt, ezután már csak virtuálisan dolgozhattak. E darab bemutatója is októberben lesz Kubik Anna, Varga Klári, Herczeg Tamás és Bakota Árpád főszereplésével, Keszég Ferenc rendezésében. Ugyancsak ő rendezi Alexis Michalik Edmond című vígjátékát, amely egyben a darab magyarországi ősbemutatója is lesz. Hogy a vígjátékoknál maradjunk, Xavier Daugreilh műve, az Őszintén szólva is ebbe a kategóriába tartozik. Maró gúnnyal szól több a harmincas éveiket taposó generáció hazugságok hálójába szorult képviselőiről. A darabot Gemza Péter színigazgató rendezi.
Az újonnan színre hozott darabok közül három klasszikust is megnézhet a közönség. Erkel Ferenc Bánk bánját Vidnyánszky Attila rendezi, Arany János zenés Toldiját pedig Valcz Péter. A Kaméliás hölgy, avagy a kegyvesztettek tündöklése és bukása átírója és rendezője a Csokonai színházba visszatérő Sardar Tagirovsky.
A nemzeti operánknak számító Bánk bánt a Co-opera és a Csokonai színház közösen mutatja be augusztus 20-án a Margitszigeten, a nemzeti összetartozás éve tiszteletére. Pass Andrea ismét írói és rendezői felkérést kapott a Csokonai színháztól. A tabukkal foglalkozó írónő új darabja, a Finálé iskolákban megtörtént eseményeken alapszik. Témája a hatalmi visszaélésen alapuló abúzus, kártékony gesztusok, érzelmi manipuláció. Ulrich Hub Nyolckor a bárkán című mesejátékában Noé vízi alkalmatosságának története elevenedik meg, míg a Lázár Ervin program keretében készült Herkules – a kezdetek című darab a kamasz félistent mutatja be.