A felütés nem éppen derűs, de sokat sejtető. 2092-re a Föld élhetetlen hellyé válik: a Nap elhalványul, a növényzet kihal, kitartóan hulló savas eső ostorozza a felszínt, úgyhogy aki csak teheti, menekül a bolygóról – például az UTS nevű gigavállalat által az űrben kialakított lakóövezetbe.
Az óriáscég a Mars terraformálásába is belevágott, úgyhogy a sajtó az emberiség megmentőjeként ünnepli a társaság alapító elnökét, James Sullivant (Richard Armitage). Csupán egy újságíró ragaszkodik annyira az igazsághoz, hogy a képébe vágja: a társaság sorsára hagyta az emberiség 95 százalékát, ezért a Földön humanitárius katasztrófa készülődik!
A kedvezőtlen változások ugyanakkor az űrt is érintették, amely teleszemetelt, rendetlen hely lett: régi műholdak, elhagyott járművek és különféle építkezésekből megmaradt anyagok sodródnak benne. A címben szereplő űrsepregetők pedig abból élnek, hogy befogják és átvizsgálják az ígéretesebb darabokat, hogy kioperálhassák és eladhassák belőlük mindazt, ami értékesíthető.
A Győzelem nevű hulladékbegyűjtő hajó négyfős legénysége – három ember és egy robot – is e mesterséget űzi, mérsékelt sikerrel: csekélyke pénzük rendre javítási munkálatokra és a különféle bírságok kifizetésére megy el, ráadásul képtelenek együttműködni, úgyhogy gyakoriak köztük az összezördülések.
E bizalmatlan és sértődékeny társaság egyszer csak arról kap hírt, hogy az UTS nagy erőkkel keresi Dorothyt, aki pont úgy néz ki, mint egy emberi kislány, de valójában valami egészen más: android, amit a Fekete Rókák nevű terrorszervezet elrabolt, majd a testébe rejtett bombával tömegpusztító fegyverré alakított.
És – lám csak, milyen az űrsepregetők élete! – a következő roncs átvizsgálása során rá is bukkannak a kislányra, ám úgy döntenek, az UTS helyett annak adják át, aki a legtöbbet kínálja érte. A kockázatos játszma során kiderül: a Fekete Rókák valójában nem terrorszervezet, és Sullivan nem véletlenül akarja mindenáron megkaparintani Dorothyt. A legfőbb kérdés azonban az, megtanulnak-e csapatként együttműködni, mert ha nem, az nem csak rájuk nézvést jár tragikus következményekkel.