Egy másik fontos üzenete Fellininek, hogy az anarchikus társadalmi forradalmak tragédiába torkollnak, a kommunizmus rémálmát gyorsan el kell felejteni, bár megjósolta, hogy nem könnyen szabadulunk meg tőle. A dokumentumfilmben a barátok ki is mondják, hogy Fellini kommunista forradalom iránti ellenszenve leginkább az 1978-as Zenekari próba című filmjében mutatkozik meg. A filmben a zenekar fellázad a karmester ellen, mert úgy döntenek, hogy mindenki legyen egyenlő, és ne diktálja senki nekik a ritmust. Persze karmester nélkül semmi sem működik, de Fellini nemcsak azt mondja a nézőknek, hogy ha elvetjük a hagyományokat, akkor elveszítjük az identitásunkat, gyökértelenek leszünk, szorongók és emiatt dühösek, hanem azt is, hogy megszűnik az erkölcs és minden visszatartó erő. Fellini tehát arról is szól a filmjében, hogy egy olyan világ élhetetlen, melyben mindenki azt csinál, amit akar. A filmtörténet egyik legnagyobb filmrendezője szerint: ahol mindenki csak önző, egyéni érdekeit nézi, ott nemcsak a közösségi védőháló szűnik meg örökre, hanem Isten haragja is lesújt. Mindez a filmben egy bontógolyó képében tárgyiasul.