Federico Fellini legfontosabb filmjei utazásokról szólnak. Az utazás központi eleme a mester művészetének. Filmjeinek szereplői amúgy is folyamatosan mozognak, keresnek valamit. Ha pedig éppen nem mozognak fizikai értelemben, akkor belső utazásban vesznek részt, hogy eljussanak a tudat alatti rétegekbe. Hamvas Béla írta, hogy „otthon a világot ismered meg, utazva önmagadat”. Mindezt a film nyelvén fogalmazta meg a korszakalkotó filmrendező.
Fellini műveinek nagyon izgalmas spirituális mélységeit tárja fel Anselma Dell’Olio dokumentumfilmje, aki elsősorban olyan embereket szólaltat meg, akik egészen közelről ismerték a művészt, a barátai voltak.
A dokumentumfilmben elhangzik, hogy Fellini tulajdonképpen közvetítő volt: a túlvilág és az itteni világ közötti médiumként fontos üzenetekkel alakította a korát.
Ilyen fontos üzenet volt, hogy tragédia felé menetel az emberiség, ha hagyja, hogy mindenki tárgyként tekintsen a másikra, ha hagyják az emberek, hogy elidegenítsék őket környezetüktől, egymástól, majd legvégül a férfit a nőtől. Mindez a tartalom tökéletes formára talált az éppen megszülető modern filmformanyelvi megoldásokban, amelyeket Fellini azonnal művészetének szerves részévé tett.
A dokumentumfilm kiemeli, hogy Fellininek milyen fontos volt a túlvilági élet, hogy nemcsak hívő volt, de aktív spirituális életet is élt. Sok barátja beszélt arról, hogy úgy érezték, belelát a gondolataikba, sőt aktív kapcsolata van a Jung által kollektív tudattalannak nevezett ősi tudásrétegekkel is. A barátok visszaemlékezéseiből az is kiderül, hogy fontos szerepet töltött be az életében a pszichológia. Fellini viszont nem rajongott a freudi pszichológiáért, mert szerinte túl didaktikusan és egyszerűen akar mindent megmagyarázni. A jungi pszichológiát viszont sokkal kevésbé tartotta földhözragadtnak.
Mindez a művészetében temérdek álomjelenet révén jelenik meg. Sőt vannak filmjei, amelyek olyanok, mintha az elejétől a végéig álomjelenetek sorából állnának. A modern filmtörténetben Ingmar Bergman mellett Federico Fellini igazolta azt, hogy egy moziban akkor is lehet álomjelenet, ha nem álmodik senki. Sőt, például a 8½ című önvallomásában egészen elképesztő módon mutatja be, hogyan lehet egy film úgy is szórakoztató, hogy nemcsak azt látjuk, amit a főszereplő tesz, hanem azt is, amit gondol, sőt még azt is, hogy egy-egy gondolat milyen asszociációkat ébreszt benne.