Ennek a könyvnek, ahogy az előző két „testvérének” is, az a legfőbb erénye, hogy olyan adatokat tár az érdeklődők elé, amelyeket máshonnan teljességgel lehetetlen megtudni. Kutathat az emberfia levéltárakban élethosszig, de a könnyűzenei élet képviselőinek egyéni sorsa a történeti értékű iratokból aligha rekonstruálható teljeskörűen. Igaz, a levéltárakban lévő dokumentumokban olyan témákról esik szó a zenészekkel kapcsolatban, amelyekről ők maguk sem tudtak, és ma sem biztos, hogy tudnak (ezalól talán az állambiztonsági iratok a kivételek, mert azokban előszeretettel vájkáltak a populáris zenei szcéna egyes tagjai közötti kapcsolatrendszerében), emiatt azokról interjúkban sem tudnak beszélni. Ezért különösen érdemes ezt a három könyvet lapozni a történelem iránt érdeklődőknek is, hiszen amit nem árulnak el az iratok és a belőlük készült könyvek, azt megteszik helyettük a zenészek, de ez fordítva is igaz, amit a zenészek nem mesélnek el, azt megtudhatjuk az eredeti dokumentumokból. Így a két forrásanyag kiegészíti egymást, és ettől kapunk még konkrétabb képet a kádári kor könnyűzenei életéről. A kutatók tudhatják, az olvasók legfeljebb sejthetik, hogy milyen hosszú ideig tarthatott a széles nyilvánosság előtt mára már sokszor ismeretlen korabeli zenésztársak felkutatása, hiszen ők éppen azok a muzsikusok, akik a zsenik és a sztárok talán legizgalmasabb pillanatainál, a kezdeti lépéseinél voltak ott. (Az is megérne egy misét, hogy miután létrejött a kapcsolat zenész és interjúvoló között, milyen eszközökkel tudta szóra bírni ezeket a beat hőskorából származó, és sok esetben ott is maradó zenészeket.)

Ez a kötet annyiban különbözik az első kettőtől, hogy a felületes szemlélődőnek úgy tűnhet, némiképp lazább szálak kötik össze a szereplőket, bár itt is körvonalazódik egyfajta kohézió bizonyos személyek és együttesek mentén. Már az is érdekes rejtvény lehet az olvasónak, hogy megpróbálja kitalálni, merre kanyarodik tovább a sztorik fonala, az pedig már a vájt fülűek számára is kihívás, hogy az eddig közszájon forgó, immáron legendákká érett rocktörténeteket színező vagy éppen azokat részben módosító információkat a megfelelő polcra helyezzék. Ha azonban mélyebbre ássuk magunkat az olvasmányainkba, akkor láthatjuk, hogy az összesen tizenkilenc mélyinterjúból mégiscsak kirajzolódik egyfajta kapcsolati háló. Az első három interjú a többek között a P. Mobil és a P. Box zeneszerzőjeként és virtuóz szólógitárosaként ismert Bencsik Sándor pályájának legősibb szakaszát tárja fel, igazi csemegeként a rockrajongók számára. A továbbiakban a téma pedig többi között Som Lajos, illetve a Futurama, a Sigma, a beatkorszakbeli Hobo és a Corvina együttesek sorsa körül forog.