A Netflix azt közölte, hogy a következő négy évben két és fél milliárd dollárt fektet be Dél-Koreában – írja a BBC.
A cég társ-vezérigazgatója, Ted Sarandos azt követően tette meg a bejelentést, hogy Washingtonban találkozott Jun Szog Jol dél-koreai elnökkel.
A Netflix már ért el sikereket dél-koreai produkciókkal, köztük a rendkívül népszerű Squid Game című sorozattal.
Sarandos elmondta, hogy a pénzt filmek és televíziós műsorok készítésére fordítják majd Ázsia negyedik legnagyobb gazdaságában. „Azért hoztuk meg ezt a döntést, mert nagyon bízunk abban, hogy a koreai kreatív ipar továbbra is nagyszerű történeteket fog megálmodni” – mondta. Döntésüket „az is inspirálta, hogy elnök szívből támogatja a koreai szórakoztatóipart és a koreai hullám fellendítését” – tette hozzá Sarandos.
A dél-koreai gyártású Squid Game 2021-ben a Netflix minden idők legnépszerűbb sorozata lett. Az indulását követő első 28 napban 111 millió felhasználó streamelte.
A sorozat eladósodott emberek történetét meséli el, akik egy hatalmas pénznyereményért versenyeznek egy dél-koreai gyerekjáték-sorozatban, egy óriási csavarral.
Az év elején a Physical 100 című dél-koreai valóságshow a platform legnézettebb nem angol nyelvű műsora lett világszerte.
A Netflix, amely több mint 190 országban működik, mostanra egyre nagyobb versennyel néz szembe a streamingriválisok, köztük az Amazon, az HBO és a Disney részéről.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: AFP)