A Magyar Zene Háza és a Várfok Galéria együttműködésében megvalósuló koncerten az ihlető festmények kivetítve lesznek láthatók, a darabok elhangzása előtt pedig Kovács Krisztina, a Várfok Galéria művészeti vezetője beszélget a zeneszerzőkkel. Dargay Marcell a Les Copains és a Madone című kései táblaképekből indult ki: az arcábrázolás közös alapokon nyugvó, de eltérő irányú megközelítési módszereit alakítja zenei összefüggésekké a Visages Visibles – Visage Invisible című darabban. Balogh Máté kamaraműve, az Eine Kleine Stadtmusik a Város című olajfestmény zenei illusztrációja. Kis ívű frázisait a városokra jellemző, változatosan zajos hangi folyamatok töltik ki. Az inspiráció forrását címében is hordozza a Charleston for Rozsda, amelyben Horváth Balázs a kép sűrűségét, színeit, illetve a felismerhető és fel nem ismerhető figurák konkrét-absztrakt kettősségét ragadja meg. Tornyai Péter „Je pose ma tête sur le temps…” című kompozíciójában pedig a zenei folyamat létrehozása Rozsda jellegzetes perspektívamegsokszorozó módszeréhez, a vászon alkotás közbeni forgatásához hasonlóan történik.
A Rozsda Endre 110 – Kortárs zene és képzőművészet című koncert résztvevői az érvényes koncertjeggyel megtekinthetik az aznap a Hangdómban 18:00-22:00 között zajló, DOME_LIVE 013 Rozsda Endre: A kékszakállú herceg vára című kapcsolódó installációt.
Borítókép: Rozsda Endre: A kékszakállú herceg vára (Forrás: Várfok Galéria)