Az újonnan átadott FOTON Audiovizuális Centrumban állítottuk meg egy percre a közönségtalálkozóra tartó Vitézy László Kossuth-díjas filmrendezőt. Ma este a legjobb tévéfilmnek járó díjat Vitézy László munkája, Az énekesnő kapta. A film Szűcs Sándor, koncepciós perben kivégzett focista tragédiájára épül.

A filmrendező érdeklődésünkre, miszerint mióta foglalkozik Az énekesnő történetével, elmondta, nehéz elmondani, mert A színésznő (2018) – Bara Margit legendás színésznő tragédiája – után egy hasonló sorsot keresett és egy hasonló okot, hogy kifejtse a nézeteit.
– Az, hogy annyira kettészakadt az ország üvöltözőkre és hatalmon lévőkre vagy fordítva, oda vezethető vissza, hogy minket elfoglaltak Szovjetunió katonái. Gazemberségre gazemberségeket követtek el, de nemcsak ők, hanem a magyarok a magyarok ellen is. Azt gondolom, hogy ha véget akarunk vetni annak a kettészakadásnak, ami jelenleg van, akkor először tisztázni kell, hogy mi ez, honnan eredeztethető. Ezek a filmek, Az énekesnő és A színésznő is, segít tisztábban látni – mondta Vitézy László.
Következzenek a díjazottak: Esztergályos Cecília színésznő, táncművész, Mészáros Márta rendező, Reviczky Gábor színművész, Romwalter Béla (Richy) producer és Ternovszky Béla rajzfilmrendező kaptak életműdíjat pénteken a balatonfüredi Kisfaludy Galériában tartott gálaesten.
A legjobb női mellékszereplő: Tóth Ildikó (Blokád)
A legjobb férfi mellékszereplő: Thuróczy Szabolcs (Larry)
A legjobb hangmérnök: Tőzsér Attila (Együtt kezdtük)
A legjobb maszk: Breckl Imre (Béke a nemzetek felett)
A legjobb díszlet: Láng Imola (A besúgó)
A legjobb zeneszerző: Barabás Lőrinc (A másik érintése)
A legjobb operatőr: Nagy András (Blokád)
A legjobb forgatókönyvíró: Köbli Norbert (Blokád)
A legjobb elsőfilmes rendező: Szakonyi Noémi Veronika (Hat hét)
A legjobb rövid dokumentumfilm: Az aranyvonat legendája (rendező: Szász Attila)
A legjobb egész estés dokumentumfilm: Szabadító (rendező: Hajnal Gergely)
A legjobb animációs film: Toldi, Jankovics Marcell filmje