A weblap és az applikáció adatait együttesen elemezték
A felhasználók száma és az egy főre jutó, weblapon vagy applikáción töltött idő hossza alapján három nemzetközi (Disney+, HBO Max, Netflix) és két magyar streamingszolgáltató (RTL Most, TV2 Play), valamint két magyar videómegosztó (Jobbmintatv.online, Videa.hu) tartalomfogyasztási értékeit vizsgálta az NMHH 2023. április és június között.
A kutatási eredmények azt mutatják, hogy a hét médiumot heti szinten mintegy 2,63 millió fő keresi fel, havi szinten pedig az internetezők több mint fele, 4,16 millió fő.
Emellett az oldalakon és applikációkon eltöltött idő hossza is számottevő: hetente két és fél órát, egy hónap leforgása alatt pedig közel hét órát szentelnek az emberek filmnézésnek.
Ám fontos megjegyezni, hogy ezek az adatok csupán a magyarok tartalomfogyasztását mutatják, akik mobilról, tabletről vagy éppen számítógépről követik figyelemmel a filmalkotásokat. Hozzájuk csatlakoznak még azok, akik például okostelevíziót használnak, ami minden bizonnyal tovább emeli mind a felhasználók számát, mind a filmnézéssel töltött idő hosszát.
Az összehasonlítás eredménye: a legkevésbé népszerű az RTL Most
Kiderült, hogy itthon a Netflix és a Videa a legnépszerűbb, mindegyikük egymillió látogatóval büszkélkedhet, utánuk következik a sorban az HBO Max és a Disney+, amelyeket külön-külön félmillióan keresnek fel, míg a Jobbmintatv.online oldalát közel 300 ezer fő tekinti meg hetente. A lista végén a két nagy kereskedelmi televízió szolgáltatása található:
áprilisban a TV2 Play-hez még több mint 300 ezren csatlakoztak, majd a nézőszám meredek esésbe kezdett, és a nyár elején már csak kb. százezren voltak kíváncsiak rá. Az RTL Most kínálatát átlagosan 145 ezren választották hetente.