A Generációk címmel már november óta nyitva tartó tárlaton tizenhét fiatal, MMA-ösztöndíjas fotóművész alkotását láthatjuk. A Magyar Művészeti Akadémia (MMA) 2018 óta élő ösztöndíjrendszerében három évre nyertek támogatást a pályázók. Az ifjú alkotókat ezen a három éven keresztül havi kétszázezer forinttal segítik. A rendkívül gazdag látványvilágú tárlaton az érzelemmel telített portréfotóktól kezdve a festői tájképeken át a különleges kísérleti fotográfiákig változatos stílusú és tematikájú alkotásokkal találkozhat a látogató. A hat évfolyam munkáiból olyan válogatás került a falakra, amely hűen tükrözi a fiatalabb fotóművész-generációk szemléletét, vizuális érzékenységét.

A film- és fotóművészeti tagozat a hat évfolyamon harminc fotóművész ösztöndíját kísérte és kíséri figyelemmel, azaz mentorálja a négy hónaponként kötelező beszámolók alkalmával. Ennek a harminc jelenlegi és volt ösztöndíjas kollégának hirdettük meg bemutatkozási lehetőségként a Pesti Vigadóban rendezett kiállítást. Tizenheten tudták elfogadni a meghívást, az ő műveik láthatók itt a falakon
– foglalta össze a támogatási rendszer lényegét Haris László Balogh Rudolf-díjas fotóművész, érdemes művész, a Magyar Művészeti Akadémia elnökségi tagja a novemberi megnyitó alkalmával.
A most kiállító művészek 5–15 képet, némelyek képsorozatot ajánlottak fel, melyek közül a kiállítás kurátora, Nagy Zopán fotóművész-költő, Haris László fotóművész és Buglya Sándor Balázs Béla-díjas operatőr-filmrendező, érdemes művész, az MMA elnökségi tagja választották ki a Generációk című tárlat képanyagát.
Nagy Zopán, a kiállítás kurátora a a sajtónak nyilatkozva azt hangsúlyozta, hogy a kiállítás – bár a fiatalabb generáció munkáiból válogat – mégis elég széles korosztályoknak kínál lehetőséget. Sok színes és érdekes kezdeményezés mellett határozott vonalat képvisel a dokumentarista, portréfotó, szociofotó jelleg, kiemelt érdeklődés jelenik meg Erdély, a Vajdaság, a szegény falvak, szegény családok, a kisebbségi lét iránt, úgy tűnik, az alkotók egy része erős szociális érzékenységgel bír. A megformálással kapcsolatban is az újszerű megoldásokra mutatott rá a kurátor, elmondva, hogy
a kiállítások érdekesen találkoznak a klasszikus portréábrázolások is és a konceptuális elemek, noha a fotó mellett felbukkannak grafikus megoldások, de akár versrészletek is.
Az ösztöndíjasok mentora Haris László fotóművész ugyancsak a kiállítás mögött álló széles merítésről beszélt egy sajtónyilatkozatában, hiszen – tudhattuk meg a mentortól – a kiállítás nemcsak a jelenlegi ösztöndíjasok munkáit mutatja be, hanem azokét is, akik évekkel ezelőtt végetek az MMA ösztöndíjasaként. A válogatás szempontja pedig éppen ez a széles merítés volt.