A rendezvénysorozat részeként január 14-én vasárnap, a fesztivál ütőhangszeres napján a Magyar Zene Házában a feltörekvő fiatal magyar ütőhangszeresek mellett külföldi fellépőket is hallhat majd a közönség. A három koncertet kínáló programnak éppúgy célja a magyar ütőhangszeres tradíció fenntartása, mint az itthon kevésbé ismert, progresszív irányzatok prezentálása.

Különleges digitális hangzás csendül majd fel
A tematikus napot megnyitó, sokszínű hangélményt kínáló koncert hallgatóit Janca Dániel kalauzolja majd a hangszeres szólóirodalom legfrissebb alkotásai között. A 16 órakor kezdődő koncert különlegessége, hogy a szólista játékához a teljes koncert során egy digitális hangzások által képzett zenei világ társul.
A koncert során felcsendülő különféle hangszerelések tovább gazdagítják a ütőhangszerek és az elektronika már önmagában is számos lehetőséget rejtő kombinációját A dallamhangszerek és hangolatlan ütőhangszerek, valamint a testzenés és koreográfiával rendelkező kompozíciók egyaránt fontos szerephez jutnak majd a koncerten, amelyet még személyesebbé varázsol Janca Dániel beavató prezentációja. Csakúgy, mint az édesapjával, Janca Ákos zeneszerzővel közösen komponált elektroakusztikus darab előadása is.
Janca Dániel ütőhangszeres és dobos, klasszikus és jazz-zenei irányzatok sokoldalú képviselője. Szólókoncertjeinek programjai a barokk zenék adaptációitól a koreografált testdoboláson át az improvizált elektroakusztikus zenéig ívelnek. Janca Dániel koncertezett a világ két vezető ütőhangszeres fesztiválján – legújabb elektroakusztikus szólóműsorát a Taiwan International Percussion Convention-ön (TIPC) mutatta be, együttesben pedig fellépett az amerikai Percussive Arts Society International Convention-ön (PASIC), Michael Burritt vezetésével.
Az est további része is számos zenei csemegét tartogat
Az esemény a Trio Dakoda koncertjével folytatódik 19 órától. A zenekar új perspektívában mutatja be a magyar közönség számára a már ismert ütőhangszeres kamarazenei irányzatokat. Az ütőhangszeres zenében legrégebbre visszanyúló kultúrák általi inspirálódás épp olyan jelentős az együttes számára, mint a kollektív kompozíciós munka, együtt zenélés, közös zeneszerzés és zeneszerzőkkel való szoros együttműködés.
A koncerten fontos szerepet kapnak afrikai és indiai tradicionális zenékre épülő kortárs magyar kompozíciók, melyek nagy részben a zeneszerzők és az együttes közös munkája során nyerték el végső formájukat. A műsor második felében az ütőhangszerek és a zenés színház kapcsolata is előtérbe kerül a koncert zárószámán, Mauricio Kagel Rrrrrrr... című klasszikusán keresztül.