Az idei év egyik legnagyobb filmes bukása lett a kétszeres Oscar-díjas színész-rendező, Kevin Costner westernfilmje. A négyrészesre tervezett mozi első része, a Horizont: Egy amerikai eposz című film világszerte rosszul teljesített, Amerikában csak 14,8 millió dolláros bevételt produkált a bemutatását követő első héten, itthon pedig alig több mint 6200-an ültek be rá, ami ugyancsak gyenge eredménynek számít.
A filmet Kevin Costner rendezte és írta (utóbbit Jon Bairddal közösen), és természetesen ő az egyik főszereplő is. A színész régóta szerette volna megvalósítani a filmet, ami igazi szerelemprojekt volt számára, így saját vagyonából mintegy 98 millió dollárt költött rá – azért is, mert a forgalmazó Warner Bros. nem vállalta a marketingköltségeket.
Bár a Vadnyugat meghódításáról szóló alkotást a Cannes-i filmfesztivál közönsége állva tapsolta meg a május 19-i premieren, a fogadtatás csalókának bizonyult. Costner, aki – egyik Oscar-díját a Farkasokkal táncolóért éppen rendezőként kapta – azonban azt nyilatkozta, elégedett a filmmel.
– Hogy szeretném-e, hogy nagyon-nagyon sikeres legyen? Persze. Az egómnak jót tenne, mindenki ezt akarná. De annak örülök a legjobban, hogy a film éppen olyan lett, amilyennek én akartam
– mondta Costner.
Úgy tűnik, a nézők jobban örültek volna, ha másmilyen lenne a film, ám az egyik színész, Michael Rooker védelmébe vette a Horizontot. Kijelentette, a film szerinte egy igazi western, felszólítva a nézőket, akik 90 perces filmekhez vannak szokva, készüljenek fel, hogy egy olyan alkotást fognak látni, ami tényleg egy történetet mesél el, amelyben megismerhetjük az embereket, megszerethetjük vagy megutálhatjuk őket. Hozzátette, egyetért azzal, hogy az alacsony nézőszám egyik oka, hogy a mozilátogatók „tiktokizálódtak” (vagyis hozzászoktak a TikTok által elterjesztett pár másodperces videókhoz). – Meg kell tanulni, hogy kell végignézni egy igazi mozit – fűzte hozzá.
A film második része augusztus 16-án jön ki, és már forgatják a harmadik részt. Hogy mennyien fogják megnézni azokat, nem tudjuk, de Costnerék abban bízhatnak, amit a brit The Telegraph igencsak megengedő kritikája írt: a film nagyszerűsége talán csak a második részben bontakozik ki igazán.