A Magyar Divat és Design Ügynökség (MDDÜ) célja, hogy a Magyar Formatervezési Tanács (MFT) szakmai színvonalát megtartva, azt biztos szakmai alapokra építve újragondolja, hogy a kreatívipari szinergiák hatékonyabb kihasználásával támogassa a gazdasági teljesítmény fokozását.
A hazai kreatívipart erősíti a Magyar Divat és Design Ügynökség
Nemzetközi szinten az látszik, hogy egyre több ország veszi egyre komolyabban, hogy a kreatívipar a versenyképesség egyik mozgatórugója
– mutatott rá Jakab Zsófia.
Jogszabályban meghatározott közfeladatai, jelentős kapcsolati hálója, a divat- és kreatívipari beágyazottsága indokolja, hogy a magyar formatervezés és dizájn első számú tanácsadó testületéhez, valamint annak rendezvényeihez és díjaihoz kapcsolódó feladatokat a jövőben az MDDÜ lássa el. A továbbiakban az MFT részt vesz a hazai kreatívipar fejlesztésére irányuló kormányzati stratégia kidolgozásában és végrehajtásában. A tanácsadó testület elnöke Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója, a tanács tagjait ő kéri fel és nevezi ki határozott időre.
Jakab Zsófia szerint újra kell gondolni az MFT létét, működését. Mint mondta, azzal, hogy az MFT működtetése az MDDÜ feladatai közé kerül, sokkal hatékonyabban tud hozzájárulni a hazai kreatívipari ökoszisztéma megszilárdításához.
Összességében a hazai kreatívipar erősebb, versenyképesebb, fenntarthatóbb és ellenállóbb lehet, ezzel hozzájárulva a gazdaság és a kultúra fejlődéséhez
– tette hozzá Jakab Zsófia.
A sajtóbeszélgetésen elhangzott, hogy az MFT általános feladatai mellett a legnagyobb országos esemény, a Budapest Design Week és a testület által adományozott díjak rendszerét is újragondolják. Jakab Zsófia beszélt a közelgő eseményekről és arról, hogy a divat és a dizájnn összefonódása figyelhető meg az iparágon beül.
Augusztus 26. és szeptember 1. között a Millenárison rendezik meg a Budapest Central European Fashion Weeket. Szeptember 19-én pedig részt vesznek a Milano Fashion Weeken, ahol a divat mellett a dizájn és a magyar gasztronómia is jelen lesz.
Viszünk ki lakberendezési és dizájnntárgyakat, művészeti installációkat a divattervezők munkái mellé, mert nagyon fontos, országimázst formáló eseményként tekintünk a Milano Fashion Weekre. Azt szeretnénk reprezentálni, hogy mennyire sokszínű és sokrétű az országunk és a tehetségeink
– emelte ki az MDDÜ vezérigazgatója.
A Budapest Design Week a legszélesebb közönségnek szóló élményalapú eseménysorozat. Célja, hogy a dizájn közvetlen hatását demonstrálja az élet minden területén, ezáltal a dizájn mint kulturális és gazdasági erőforrás szélesebb körben váljon ismertté, majd elismertté. Az MDDÜ elkötelezett a rendezvénysorozat szakmai színvonalának tovább emelése mellett, hosszabb távú célkitűzése a divathét regionális szintű, élményalapú eseménysorozattá fejlesztése. Az MDDÜ a 360 Design Budapest kapcsán eddig is együttműködött a Budapest Design Weekkel, így a változások értelmében hatékonyabb módon, integrált szervezésben valósul meg a két esemény.
A jövőben a 360 Design Budapest a Budapest Design Week központi kiállításaként tér vissza a főváros szívébe.
A Magyar Divat és Design Ügynökségről
Az MDDÜ azzal a céllal jött létre 2018-ban, hogy előre meghatározott stratégiai pillérek mentén – szakmai koordináció, hazai termékek elérhetőségének és kereskedelmi lehetőségeinek javítása, oktatásfejlesztés, valamint gyártásfejlesztés – hatékony és strukturált támogatást nyújtson a divat- és a dizájn ágazat minden szereplője számára. A célkitűzések megvalósításának érdekében olyan hazai rendezvényeket valósítanak meg évről évre, mint a régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week vagy a nemzetközi díjakat nyert 360 Design Budapest kiállítás. Emellett olyan külföldi szakmai rendezvényeken biztosítanak megjelenési és bemutatkozási lehetőséget a magyar alkotóknak, mint a Milano Fashion Week. Kiemelt feladataik közé tartozik a szakmai szervezetekkel való stratégiai együttműködés, az export növelése, továbbá mentorprogramjaik megvalósításával a hazai márkák szakmai fejlődésének támogatása.