– Az ő mellékfoglalkozásairól mosolyogva tudnék beszélni. Annyira hozzátartozott az ő zsenialitásához, hogy hordozható csónakot épp olyan buzgalommal csinált, mint kéthangú sípot […] Ezekkel olyan mélyen foglalkozott – és közben könnyen megoldta őket –, hogy ez a könnyedség ment át a prózájára. A zenéjéhez vajmi keveset értek, de bámultam és csodáltam. Főleg az ambícióját… Hogy örült volna, ha egy ilyen helyre eljöhetett volna. Itt lett volna egész nap. Szervezett ilyeneket. Belebukott egymás után. Pontosan ilyeneket akart csinálni, még a pesti kabarékba is, színházba. Nem kellett. […] Babits mindig panaszkodott, hogy az ő versei nem népszerűek, mert nem terjednek el. Ezt hallotta a Tersánszky Jenő, és nyilván Babits vigasztalására megzenésítette egyik versét, és véletlenül ott voltam, amikor a beteg Babits ágyánál ezt eljátszotta. Azzal, hogy ezt az országban énekelni fogják. Egy fiatalkori verse, hogy zúg a szél, zúg a nád, szóval egy nagyon szép vers. És hát én is meg voltam hatva, de inkább a Tersánszky nemeslelkűségétől, hogy ilyenre képes. És akkor ezt meghallotta a már nagyon öreg Medgyaszay Vilma, és megtanulta. […] Kutassátok fel, meg kell valahol lenni, talán a Tersánszky hagyatékában. […] Még idáig is el akart menni. Szóval még a Nyugat-délutánokon is föllépett. De nem, nem volt rá hangulat. Akkor annyira ez az olvasott irodalom – hogy is mondjam –, gőgösnek nevezett irodalom volt mindenképpen divatban, hogy ő ezzel a természetességgel […] megelőzte a korát.”