Kiderült, mit gondolnak az irodisták az otthoni munkavégzésről

A felmérés során arra adhattak választ, visszatérnének e a járvány előtti állapotokhoz.

Forrás: origo.hu2020. 08. 10. 10:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár, a home office a legtöbb cég esetében csak kényszerűségből lett bevezetve, mégis az elmúlt hónapok javarészt pozitív tapasztalatai alapján nem lenne meglepő, amennyiben a koronavírus-járvány paradigmaváltást okozna.

Az otthoni munkavégzés támogatása anyagilag megérheti a cégek számára, hiszen jelentős megtakarításokkal járhat, például lehetővé teheti a kisebb irodák bérlését.

További érdekesség, hogy a fiatal munkaerő bevonzásában is segíthet a távmunka, plusz földrajzilag masszívan nagyobb területről lehet kollégákat toborozni, ami szintén versenyelőny.

A szavazók többsége nem érezné hiányát a bejárásnak
Fotó: Havran Zoltán

A TechRadar Pro és az ITProPortal közös felmérése szerint az otthoni munkavégzési lehetőséget a munkavállalók java is támogatja: a megkérdezettek 80,6%-a megfontolná a távmunkára való végleges átállást.

A válaszadók 33,8 százaléka ugyan kihívást jelentőnek találja az otthoni munkavégzést, ám 73,5 százalékuk ennek ellenére is potenciálisan vehető volna rá hosszú távon.

Az otthoni munkavégzés során leggyakrabban felmerült problémák:

  • egyes feladatokat nem lehet távmunkában elvégezni (24,3%);
  • internetkapcsolattal kapcsolatos problémák (17,7%);
  • az otthoni környezetből fakadó nehézségek (16,2%);
  • kommunikációs nehézségek a munkatársakkal (15,24%).
  • A megkérdezettek 60 százaléka vélekedett úgy, hogy a cége aránylag jól kezelte az otthoni munkavégzésre történő átállást.

    A téma legfrissebb hírei

    Tovább az összes cikkhez chevron-right

    Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább az összes cikkhez chevron-right

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.