Milánóban bizonyíthattak a divat legjobb magyar képviselői

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), valamint a Camera Nazionale della Moda közös mentorprogramjának köszönhetően idén újabb magyar márkák bizonyíthattak a Milano Fashion Weeken. A tervezők az állandó kiállítás mellett egy kollektív fashion show keretében is bemutatkozhattak a nemzetközi divatszakma és a sajtó előtt.

Forrás: Mediaworks2020. 09. 30. 11:47
A magyar márkák a világ legjobbjai között mutatkozhattak be a milánói divathéten Fotó: Luca Bruno Forrás: MTI/AP/Luca Bruno
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MDDÜ keddi közleménye szerint az olasz divatkamarával közösen útjára indított nemzetközi mentorprogram részeként mutatkozhatott be Milánóban szeptember 22. és 27. között öt magyar tervező: Kata Szegedi, NINI, MERO, a ZIA budapest és a THEFOUR.

A legújabb kollekciókat a Fashion Hub kiállítóterében tekinthették meg az érdeklődők, többek között nemzetközi divatszakemberek és elismert showroomok képviselői. A rendezvényen való konzisztens megjelenésnek köszönhetően a szakmai közönség már tudatosan kereste a Budapest Select tervezőket, amely ernyőmárkát a hazai brandek nemzetközi megjelenéseire hozta létre egykor az ügynökség – mutattak rá a közleményben, hozzátéve: az ernyőmárka fő célja, hogy a tehetséges tervezők saját jegyeiket megtartva, de az egységes kommunikáción keresztül nagyobb figyelmet kapjanak a külföldi megjelenések alkalmával.

Létszámkorlát mellett ugyan, de idén is sor került a szokásos kollektív fashion show-ra, amelyen MERO, Kata Szegedi és a THEFOUR kaptak lehetőséget a részvételre.

Mint írták, a Milano Fashion Week új résztvevőire számos pozitív szakmai visszajelzés érkezett már a helyszínen is. Mellettük az első mentorprogram egykori mentoráltjai közül hárman – az ABODI, a Cukovy és az Elysian ugyancsak bemutathatták kollekcióikat, mivel az előző szezonokban mindhárman elnyerték a buyerek legnagyobb szakmai elismerését jelképező Buyers Award díjat.

A magyar márkák a világ legjobbjai között mutatkozhattak be a milánói divathéten Fotó: MTI/AP/Luca Bruno

A közlemény szerint a magyar tervezők bemutatóját óriási érdeklődés övezte a nemzetközi buyerek és szakemberek körében: olyan mérvadó magazinok képviselői nézték az első sorból, mint a Vogue Italia, a Now Fashion, a Vogue Japan vagy a Corriere Della Sera, a bemutató után több nemzetközi megjelenés is született.

„Ezekben a kihívásokkal teli időkben még fontosabb, hogy javítsuk a hazai termékek nemzetközi elérhetőségét, hiszen ezzel támogathatjuk a márkák gazdasági stabilitását. A Milano Fashion Week a magas vásárlóerőt képviselő buyerek elérésének első számú csatornája, így az esemény új kapukat nyit a külföldi terjeszkedés előtt. A nemzetközi piacra lépés egy többlépcsős folyamat, melyhez elengedhetetlen, hogy egy márka 2-3 szezonon keresztül is megjelenjen a külföldi rendezvényeken” – idézték Bata-Jakab Zsófiát, az MDDÜ vezetőjét.

Csak 2023-ra heverheti ki a vírust a divatipar

A koronavírus-járvány okozta rendkívüli helyzetben számos módon igyekszik segíteni az iparági szereplőket a Magyar Divat & Design Ügynökség. A szervezet vállalkozásfejlesztési képzést és tizenötmillió forintos befektetést nyújt az ötletes startupoknak, segédkeznek a Budapest design week megtartásában, továbbá megrendezik a Budapest central ­european fashion eeeket. Az ügynökség kiemelt figyelemmel kíséri a járvány hatását a divat- és dizájnágazatra. Ez már csak azért is fontos, mert iparági előrejelzések szerint az ágazatnak évekbe kerül a válság kiheverése.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.