Rengeteg érdeklődőt vonzott az idei online divathét

Az eseményen huszonhat magyar és tíz régiós divattervező mutathatta be legújabb alkotásait.

Forrás: MTI2021. 04. 03. 9:20
Online is sokan érdeklődtek az idei divathét eseményei iránt Forrás: facebook.com/bcefw
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csaknem 12 ezer érdeklődő követte a közép-európai régió központi divateseményének számító, immár másodszor is online megrendezett divathét, a Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) eseményeit március 25. és 28. között – közölte a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) hétfőn az MTI-vel.

Mint írták,

az MDDÜ által megvalósított eseményen huszonhat magyar és tíz régiós divattervező mutathatta be legújabb alkotásait.

A kollekciókról készült felvételeket már a rendezvény négy napja alatt is sokan követték, a megtekintések száma pedig folyamatosan növekszik, hiszen a BCEFW YouTube-csatornáján bármikor visszanézhető a teljes divathét.

A közleményben kiemelték, hogy a 7. Budapest Central European Fashion Weeken a 2021/22-es őszi-téli kollekciók mellett a 2021-es tavaszi-nyári darabok kapták a főszerepet. Az ügynökség runway videókon keresztül mutatta be a magyar és régiós divattervezők legújabb alkotásait az esemény Facebook-oldalán.

A BCEFW hosszú évek óta a nagyközönség, a buyerek, a tervezők és a média találkozásának elsőszámú állomását jelenti a térségben, melynek köszönhetően Budapest egyre közelebb kerül ahhoz, hogy a régió meghatározó divatfővárosai közé tartozzon – hangsúlyozták a szervezők.

Hozzátették,

az MDDÜ a digitális megvalósítással nemcsak folytonosságot biztosított a rendezvénynek, de a divat iránt érdeklődő nagyközönségnek is betekintést engedett a divathetek izgalmas világába, hiszen az online videók segítségével bárki megtekinthette – és akármikor visszanézheti – a magyar és régiós márkák bemutatóit.

Az elmúlt napokban az érdeklődők huszonhat magyar divattervező – ABODI, ALMA, Artista, BORBALA, CAKO, Celeni, CUKOVY, DÜSK, Elysian, KATA SZEGEDI, Katti Zoób, MERO, NINI, Nora Sarman, NUBU, OST KONZEPT, PHILOMÉN, Romani Design, Sentiments, THEFOUR, TOMCSANYI, VENGRU, VIKTORIAVARGA Budapest, VIRAG KERENYI, ZIA budapest és ZSIGMOND DORA menswear – munkásságába nyerhettek betekintést; mellettük számos régiós divattervező – Buffet Clothing (Szlovákia), CHERESHNIVSKA (Ukrajna), Christina Seewald (Ausztria), IRON THREAD (Ukrajna), Jennifer Milleder (Ausztria), Patrick McDowell (Egyesült Királyság), ROUSSIN (Ukrajna) és a VOROZHBYT&ZEMSKOVA (Ukrajna) – is bemutatkozott.

Az első két napon bemutatott 2021/22-es őszi-téli kollekciókról készült runway videók márkákra szabott képi világát a kifutók melletti LED falak biztosították.

Ezeknek köszönhetően minden tervező az alkotásaihoz leginkább illeszkedő hátteret használhatta.

A fenntarthatósági vonal külön figyelmet kapott az idei szezonban, hiszen egyre több márka alkalmaz zero waste és upcycling technikákat a szabászati hulladék minimalizálása érdekében. Az elkészült kollekciók hangulatát a járványhelyzet is befolyásolta, így volt olyan tervező, aki kényelmes és elegáns otthoni viseleteket alkotott, de akadt olyan márka is, amely a nehéz időszak könnyebb átvészelése érdekében színesebb és vidámabb darabokat hozott lére.

Online is sokan érdeklődtek az idei divathét eseményei iránt

A Fashion Weekend hétvégi programjában a nemzetközi szezontól eltérő, 2021-es tavaszi-nyári kollekciókkal mutatkoztak be a márkák. Az MDDÜ kiemelten fontosnak tartotta, hogy a vírushelyzet ellenére is támogatást és nagymértékű láthatóságot biztosítson a tervezőknek; azoknak a márkáknak is, amelyek a vírushelyzet okozta kihívások miatt nem tudtak időben elkészülni a szezonális őszi-téli darabjaikkal, így ők az előző szezon alkotásaival készültek az eseményre.

„Büszkék vagyunk rá, hogy ismét ilyen nagy érdeklődés övezte a BCEFW-t. Az őszi-téli darabok bemutatásával sikerült tartanunk a nemzetközi ritmust, miközben az előző szezon alkotásaival előtérbe helyeztük az egyre népszerűbb 'see now, buy now' gondolkodást, amelynek lényege, hogy a kifutókon látott darabokat azonnal megvásárolhatják az érdeklődők. Így a márkák kiemelt hazai és nemzetközi láthatósága mellett az eseményünk értékesítésösztönző szerepe is előtérbe került”

– értékelte az idei rendezvényt Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.