Reed Hastings vezérigazgatói posztjáról mondott le, ügyvezető elnöki pozícióját megtartja. A vállalatot a továbbiakban Ted Sarandos és Greg Peters irányítja – írta meg a BBC. Sarandos és Peters még 2020 júliusában került felsővezetői pozícióba, amikor a Netflix a pandémia kellős közepén első komoly válságkorszakát élte.
Mint azt annak idején a Magyar Nemzet is megírta, 2022-ben komoly mélységekbe süllyedt a Netflix előfizetőinek száma. Az utolsó negyedévében aztán 7,66 millió új előfizetőt regisztráltak, ami nagy ugrást jelentett a korábbi mélyzuhanást követően. A Netflix bevétele ekkor 7,9 milliárd dollárra nőtt a negyedik negyedévben, az éves eredmény azonban alacsonyabb volt 2021-hez képest.
Reed Hastings visszalépése jelenlegi szerepköréből sok kérdést vet fel a Netflix jövőbeli stratégiájával kapcsolatban
– idézi a BBC Jamie Lumley-t, a Third Bridge kutatócég elemzőjét.
Mi áll a hirtelen siker hátterében?
Hogy felpörgesse növekedését és tartalomgyártásának kibővítéséhez pénzt szerezzen, a Netflix tavaly novemberben 12 országban bevezetett egy olcsóbb, reklámokkal támogatott előfizetési lehetőséget – olvasható a VG-n.
Az év végére 231 millióra ugró előfizetői szám mögött tehát jórészt az állhat, hogy a streaming-szolgáltató fókuszába a jelszómegosztással élő nézők kerültek, akiknek az olcsóbb előfizetési opcióval adnak legális alternatívát az ismerőseik felhasználói fiókját illegálisan használók számára.
Saját becslésük szerint ugyanis százmilliónál is több előfizetőjük próbál spórolni azzal, hogy megosztja jelszavát ismerőseivel, akiknek így nem kell külön fizetniük a szolgáltatásért.
A cégnél ráadásul új vezető felel ezért, név szerint Bela Bajaria, aki eddig a Netflix globális televíziózásért felelős vezetője volt.
Borítókép: Reed Hastings (Fotó: MTI/EPA/Herbert Neubauer)