„Nagyon nehéz nap volt, nemcsak az 518 kilométeres trükkös mért szakasz miatt, hanem a hőség miatt is. Szinte izzott minden az autóban, pokoli volt. A motor hengerfejes lett és másokkal együtt órákat töltöttünk el a pálya utolsó részén, igyekeztünk segíteni egymásnak. A pályán hatalmas szélvihar volt, amit ellapátoltunk az autó alól, az egyből visszajött” – mondta el Sebestyén Sándor. A pilóta napi eredménye egyelőre nem ismert, annyi azonban bizonyos, hogy pár óra pihenés után a 62.-ként rajtolt.
Hétfőn a 40-42 Celsius-fokos külső hőmérséklet megviselte a mongol Namchin Lkhamaa-ék elektromos rendszerét, a versenyzők szinte szaunában töltötték a napot, felforrt a hűtővizük, egy fa kiütötte a szélvédőjüket. Akadt gond az első hajtással is, amit részben megjavítottak maguknak, a munka nagy része azonban a sandlanderes szerelőkre várt.
Szintén az elektronika keserítette meg a Szaller Zoltán vezette hátvédautó életét: a versenyzők megálltak egy defekt miatt, majd nem indult újra a motor a 400. versenykilométernél, egy laza homokos szakasz kellős közepén. A javítás hosszú órákat vett igénybe a rutinos egységnek.
Kedden az 550 kilométeres össztávból 284 kilométernyi mért szakasz várható San Juan és Chilecito között, a pályán sziklák és folyóátkelések nehezítik majd az autósok dolgát.