Különleges sorminta jött össze a rajtrácson a hét végi Kínai Nagydíjon, mintha a sors úgy rendezte volna, hogy Sanghajban ezzel is emlékezetessé tegye a Formula–1 ezredik versenyét. Az időmérőn az első sort a Mercedes, a másodikat a Ferrari, a harmadikat a Red Bull, a negyediket a Renault, az ötödiket a Haas foglalta el, s a korábbi 999 futamon csupán egyszer esett meg, hogy az első öt sorban csapattársak kerültek egymás mellé. Tegnap aztán a második rajtkockából induló Lewis Hamilton rögtön faképnél hagyta Valtteri Bottast, és az ötszörös világbajnok a folytatásban pillanatnyi kétséget sem hagyott afelől, hogy ő nyeri meg a versenyt.
A brit annak nem tulajdonított nagy jelentőséget, hogy történelmi győzelmet aratott – ezzel nem mellékesen az összetettben átvette a vezetést –, azt emelte ki, hogy a szezon harmadik állomásán a Mercedes a harmadik kettős győzelmét jegyezte. A második helyen ugyanis Bottas végzett, míg a harmadik Sebastian Vettel lett. A Ferrarinál ezúttal is látványosan kedveztek a négyszeres világbajnoknak, mert Charles Leclerc hiába előzte meg a rajtnál, csapatutasításra vissza kellett engednie maga elé – pedig Vettel a pályán nem volt gyorsabb. Ám a folytatásban a stratégiát is rászabták, és Leclerc a végén csak ötödik lett, rosszul jött ki a kerékcserékből, Max Verstappen (Red Bull) megelőzte.
A végére igazából annyi izgalom maradt, hogy ki viszi el a leggyorsabb körért idén járó egy pontot – Pierre Gasly zsebelte be a másik Red Bull-lal –, továbbá hogy az újonc thaiföldi Alexander Albon megtartja-e az ugyancsak egy pontot érő tizedik helyét azután, hogy a harmadik szabadedzésen rommá törte a Toro Rossót, az időmérőn nem is tudott részt venni, és tegnap a bokszutcából indult a mezőny után. Nos, végül ő lett a tizedik, neki egészen biztosan maradandó élmény lesz az ezredik F1-es futam.
A vb állása, pilóták: 1. Hamilton 68 pont, 2. Bottas 62, 3. Verstappen 39, 4. Vettel 37, 5. Leclerc 36, 6. Gasly 13; csapatok: 1. Mercedes 130, 2. Ferrari 73, 3. Red Bull 52.