Hamilton hetedszer is meghódította a Hungaroringet

Az ötszörös világbajnok és címvédő Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a Forma-1-es Magyar Nagydíjat vasárnap, így növelte előnyét a pontversenyben. A szigetországi versenyző hetedszer diadalmaskodott a Hungaroringen.

Forrás: MTI2019. 08. 04. 17:05
HAMILTON, Lewis
Mogyoród, 2019. augusztus 4. Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzõje a Forma-1-es Magyar Nagydíjon a mogyoródi Hungaroringen 2019. augusztus 4-én. MTI/Czeglédi Zsolt Fotó: Czeglédi Zsolt
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 34 éves versenyzőnek ez az idei nyolcadik, egyben pályafutása 81. futamgyőzelme, Mogyoródon hetedik alkalommal győzött.

Másodikként a pole pozícióból rajtolt Max Verstappen, a Red Bull holland pilótája ért célba, a dobogó alsó fokára pedig a négyszeres vb-győztes német Sebastian Vettel (Ferrari) állhatott.

rajtot az első sorokból indulók nagyjából egyformán kapták el, Verstappen megőrizte a vezető pozíciót, Hamilton pedig nagyon agresszívan támadva megelőzte csapattársát, Valtteri Bottast a második, harmadik és negyedik kanyarból álló kombinációban. A manőver közben a két Mercedes egy pillanatra összeért, Bottas első vezetőszárnya megsérült, ennek nyomán előbb Charles Leclerc (Ferrari), majd Vettel is el tudott menni mellette. Leclerc az előzés közben szintén hozzáért Ferrarijával a finn Mercedeséhez, ennek következtében Bottas még inkább lelassult.

Az ötödik körben Verstappen, Hamilton, Leclerc volt a dobogós helyeken száguldók sorrendje, őket Vettel követte a negyedik helyen, az ötödik Bottas pedig szemmel láthatóan feltartotta a mögötte haladókat. A finn pilóta a hatodik körben kiállt a boxba, hogy lecseréljék autóján a sérült alkatrészt, és a huszadik, utolsó pozícióban tért vissza a pályára.

A huszadik körben még mindig Verstappen vezetett, előnye 1.2-1.3 másodperc között mozgott Hamiltonhoz képest, de a holland pilóta arra panaszkodott a csapatrádión, hogy egyre rosszabb a gumiabroncsainak a tapadása. Leclerc és Vettel csaknem húsz másodperccel volt lemaradva Verstappentől a harmadik és negyedik helyen, Bottas közben már 14. volt.

A kerékcserék sorát Verstappen kezdte a 26. körben, két körrel később Leclerc, a 31. kör végén pedig Hamilton hajtott a boxba. Vettel még várt, és a 39. körben kapta csak meg a friss abroncsokat.

A boxkiállások után, a versenytáv felénél Verstappen állt az élen, Hamilton azonban nagy tempóban közeledett mögötte, utol is érte, és többször is megpróbálta megelőzni, ám nem járt sikerrel. Bottas közben már kilencedik volt, Hamilton pedig dühösen közölte a rádión a mérnökével, hogy nem tudja tovább nyomás alatt tartani Verstappent.

Huszonkét körrel a leintés előtt a Mercedes újabb kerékcserére hívta be Hamiltont, akinek így ugyan húsz másodpercre nőtt a hátránya Verstappenhez képest, de sokkal gyorsabb köröket tudott futni a hajrában, mint az élen álló holland.

A hatvanadik kör kezdetén Verstappennek 12.5 másodpercre csökkent az előnye Hamiltonnal szemben, a címvédő pedig még jobban rákapcsolt, és hatalmas tempóban közelített a riválishoz, akit négy körrel a leintés előtt utolért, és első próbálkozásra könnyedén meg is előzött.


A gyõztes Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzõje a Forma-1-es Magyar Nagydíj eredményhirdetésén a mogyoródi Hungaroringen
MTI/Czeglédi Zsolt

A hajrában Vettel beérte és meg is előzte csapattársát, így végül megkaparintotta a harmadik helyet, Bottast pedig nyolcadikként intették le.

„Fáradt vagyok, de ez teljesen normális. Nagyon hálás vagyok az egész nap miatt, köszönettel tartozom a csapatnak, hiszen hittek bennem, segítettek, támogattak, hogy a határon autózzak, kockáztassak, és kihasználjam a lehetőséget” – nyilatkozta a célba érkezés után Hamilton. Hozzátette, nagyon jó érzés volt számára, hogy nyugodtan nyomhatta a gázpedált, hiszen az egész hétvégén jó volt a tempója. Elárulta, kicsit aggódott, hogy túlmelegedhetnek és problémát okozhatnak a fékek, ezért próbált spórolni velük és óvatosabban fékezni, de ez nagyon nehéz dolog. A címvédő bevallotta, nem hitt benne, hogy sikerül ledolgoznia 19 másodperces hátrányát, nem tudta, az abroncsai hogyan bírják majd, de mondták neki rádión, hogy csak menjen leszegett fejjel. „A hajrában minden köröm időmérős kör volt. Szép győzelmet arattunk” – közölte boldogan.

Max Verstappen úgy értékelt, mindent megpróbáltak a kemény keverékű gumikon, hogy az első helyen maradhasson, de ez sem volt elég. „Nem voltunk elég gyorsak. Miután Lewis nyomás alá helyezett, a tapadáson múlt minden. Megpróbáltuk egy kiállással lehozni a versenyt, de nekik a két kerékcsere jobban működött” – magyarázta. A holland pilóta megfogalmazása szerint mindent összevetve jó hétvégét zártak, hiszen második lett, és az övé volt a leggyorsabb kör.

Sebastian Vettel elmondta, nem volt mit veszítenie, amikor a negyedik helyen haladt, bízott benne, hogy a lágy gumik kitartanak az autóján, és így is történt. Miután megközelítette csapattársát, az első előzési lehetőséget ki is használta. „Sajnos ezúttal nem volt esélyünk felvenni a versenyt az első és a második helyezettel, de örülök, hogy végül én is pezsgőzhetek. Most kipihenjük magunkat, és folytatódhat a harc. Nem tudjuk, a többi csapat hogyan és mit fejleszt, számunkra is munkával telik majd a nyári szünet, de pihenésre is szükség lesz” – szögezte le a német versenyző.

A hajrában Vettel beérte és meg is előzte csapattársát, így végül megkaparintotta a harmadik helyet, Bottas pedig nagyot küzdve nyolcadikként ért célba.

A Hungaroringen a hétvége során mintegy 230 ezer néző volt kíváncsi a programokra.

A vb majdnem egy hónapos szünet után, szeptember 1-jén folytatódik Belgiumban.

A végeredmény, Magyar Nagydíj, Hungaroring (70 kör, 306,630 km):

1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:35:03.796 óra

2. Max Verstappen (holland, Red Bull) 17.796 másodperc hátrány

3. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:01.433 perc h.

4. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:05.250 p h.

5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, McLaren) 1 kör h.

6. Pierre Gasly (francia, Red Bull) 1 kör h.

7. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo) 1 kör h.

8. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1 kör h.

9. Lando Norris (brit, McLaren) 1 kör h.

10. Alexander Albon (thaiföldi, Toro Rosso) 1 kör h.

11. Sergio Pérez (mexikói, Racing Point) 1 kör h.

12. Nico Hülkenberg (német, Renault) 1 kör h.

13. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1 kör h.

14. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault) 1 kör h.

15. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 2 kör h.

16. George Russell (brit, Williams) 2 kör h.

17. Lance Stroll (kanadai, Racing Point) 2 kör h.

18. Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo) 2 kör h.

19. Robert Kubica (lengyel, Williams) 3 kör h.

20. Romain Grosjean (francia, Haas) – az 52. körben feladta

leggyorsabb kör: Verstappen, 1:17.103 perc (69. kör) – rekord

pole pozíció: Verstappen

A vb-pontversenyek állása 12 futam után (még 9 van hátra):

pilóták:

1. Hamilton 250 pont

2. Bottas 188

3. Verstappen 181

4. Vettel 156

5. Leclerc 132

6. Gasly 63

7. Sainz 58

8. Räikkönen 31

9. Kvjat 27

10. Norris 24

11. Ricciardo 22

12. Stroll 18

13. Magnussen 18

14. Hülkenberg 17

15. Albon 16

16. Pérez 13

17. Grosjean 8

18. Giovinazzi 1

19. Kubica 1

20. Russell 0

csapatok:

1. Mercedes 438 pont

2. Ferrari 288

3. Red Bull 244

4. McLaren 82

5. Toro Rosso 43

6. Renault 39

7. Alfa Romeo 32

8. Racing Point 31

9. Haas 26

10. Williams 1

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.