Szombaton a Magyar Nagydíjon a Formula–1-es csapatok rábólintottak a sorozat tulajdonosa, a Liberty Media elképzelésére, miszerint a jelenlegi huszonegy verseny helyett jövőre már huszonkettőt rendeznek – ami rekord az F1 históriájában –, így ezt gyakorlatilag készpénznek is vehetjük. A száguldó cirkuszban új belépő lesz Vietnam, Hollandia pedig visszakerül a körforgásba a zandvoorti pályával, ahol legutóbb 1985-ben tartottak futamot. Max Verstappen személye a garancia, hogy itt bizonyosan tömve lesznek a lelátók.
Az még odébb van, amikor a 2020-as versenynaptárt véglegesítik, de jelen állás szerint nehéz elképzelni, hogy jövőre lesz Német Nagydíj, amelynek már idén is csak úgy tudták összehozni a költségvetését, hogy a Mercedes beugrott főszponzornak. Ám jelezte, hogy jövőre már nem vállalja a megmentő szerepét. Szomorú a Formula–1-nek, hogy állami támogatás híján a Hockenheimring és a Nürburgring sem tudja kigazdálkodni a jogdíjat. 2008 óta felváltva voltak rendezők, de Nürburgring 2013 után bedobta a törülközőt, így 2015-ben és 2017-ben el is maradt a németországi verseny. Majd Hockenheim kétszer nagy nehezen előteremtette a szükséges pénzösszeget, ám most úgy látszik, hogy vége a dalnak…
Az üzleti szempontokat néző Liberty Mediát persze ez különösebben nem hatja meg, hiszen rendre felbukkannak új jelentkezők, köztük olyanok, akiktől még több pénz lehet bevasalni. Viszonyításképpen, a Magyar Nagydíj jogdíja az idén 41,2 millió dollár volt, 12,1 milliárd forint – a szerződésünk 2026-ig él, és az összeg évente öt százalékkal emelkedik –, az arab világban (Bahrein, Abu-Dzabi) és a Távol-Keleten (Sanghaj) viszont 60-80 millió dollár közötti összeget kell leszurkolniuk a rendezőknek. Ebbe a körbe kerülne be a Szaúd-arábiai Nagydíj is, amelynek terve a hét elején új lendületet kapott.

Fotó: Reuters
Elsőként a The Times szellőztette meg, hogy a Liberty Media a szaúdiakkal tárgyalt az ügyben, amit aztán más források is megerősítettek. Bár az országnak egyelőre nincs Formula–1-es pályája, a „Vízió 2030” terv Qiddiya elnevezésű gigaberuházásnak ez is a része. A fővárostól, Rijádtól negyven kilométerre 334 négyzetkilométeren a szórakozás, a sport és a művészet központját hoznák létre. A projektet Mohamed bin Szalmán koronaherceg még 2017 júliusában mutatta be, de már az akkor nyilvánosságra hozott látványtervekben megjelent az autósport csúcskategóriája a sorozat logójával, Formula–1-es autókkal és egy olyan pálya vonalvezetésével, amely egy gigantikus, üvegfenekű medence alatt halad át.