Bár Spában és Monzában Charles Leclercet intették le elsőként, a Szingapúri Nagydíj előtt általános volt a vélemény, hogy a Ferrarinak csak a gyors pályákon teremhet babér, így most nem sok jóra számíthatnak a maranellóiak. Az időmérő után Lewis Hamilton, a Mercedes világbajnoka sem leplezte a megdöbbenését azon, Leclerc hogyan szerezhette meg egymás után harmadszor is az első rajtkockát. Hamilton indulhatott a második helyről, Sebastian Vettel pedig a harmadikról, ami még inkább azt erősítette, hogy a Ferrari Szingapúrba hozott új fejlesztési csomagja a versenyen is beválhat. Így is lett.

Fotó: Reuters
A 20. körben Vettelt hívták ki előbb kerékcserére, majd a német pilóta az élre került, és meg is nyerte a futamot Leclerc és Max Verstappen előtt, míg Hamiltonnak be kellett érnie a 4. hellyel. Ám ennyivel nem lehet elintézni a krónikát, mert az íratlan szabály szerint a versenyben vezető Leclercnek járt volna a korábbi kerékcsere, ő maga sem értette, miért nem így történt. Lehet elemezni a stratégiákat, de a lényeg az, hogy a 21 éves Leclerc új fiú a Ferrarinál, a négyszeres világbajnok Vettelt pedig valahogy ki kellett rángatni a gödörből. A német több mint egy év után nyert újra futamot, egyből jobb a kedélyállapota.
A vb állása, pilóták: 1. Hamilton 296, 2. Bottas (Mercedes) 231, 3. Leclerc 200, 4. Verstappen (Red Bull) 200, 5. Vettel 194; csapatok: 1. Mercedes 527, 2. Ferrari 394, 3. Red Bull 289.