Fiatalság és boldogság

Még mondja valaki a vasárnapi Brazil Nagydíj történései, főképpen az őrületes végjátéka után, hogy unalomba fullad a Formula-1-es világbajnokság vége!

2019. 11. 19. 7:53
Formula One F1 - Brazilian Grand Prix
MOTOR-F1-BRAZIL/ Fotó: Ricardo Moraes
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még mondja valaki a vasárnapi Brazil Nagydíj történései, főképpen az őrületes végjátéka után, hogy unalomba fullad a Formula-1-es világbajnokság vége! Bár Lewis Hamilton a Mercedes­szel már bebiztosította a hatodik vb-címét, ő sem kényelmesedett el. Ugyan Interlagosban a harmadik helyen ért célba, 62 ezredmásodperccel (!) Pierre Gasly (képünkön) Toro Rossója mögött, mivel a végén kilökte Alexander Albont (Red Bull), utólag öt másodperces időbüntetéssel sújtották, így hivatalosan csak hetedik lett. A Mercedes brit pilótája rögtön a futam után elismerte a vétkét, de az eredményhirdetésnél még ő állt a pódiumon a győztes Max Verstappen (Red Bull) és Gasly mellett, holott a negyedik helyről előrelépő Carlos Sainznak (McLaren) kellett volna ott feszítenie. A 23 esztendős Gasly és a 25 éves Sainz F1-es karrierje során először került be az első három közé, személyükben megvan a Formula–1 210. és 211. dobogós pilótája. A nyolcadik futamgyőzelmét jegyző Verstappen mindkettőjüknél fiatalabb, még csak 22 éves, és Interlagosban az átlagéletkort nézve minden idők legfiatalabb dobogós triója állt össze 23 év, 8 hónap és 13 napos átlaggal. Az eddigi csúcsot a ­2008-as Olasz Nagydíj tartotta, akkor Monzában Sebastian Vettel (Toro Rosso), Heikki Kovalainen (McLaren) és Robert Kubica (BMW) végzett az első három helyen (23 év, 11 hónap és 16 nap). Érdekességként említsük meg, hogy a legöregebb dobogós triót még a hőskorban, az 1950-es Svájci Nagydíjon jegyezték fel több mint 46 éves átlagéletkorral.

Gasly és Sainz dobogós helyéhez persze kellett Hamilton és Albon ütközése, Valtteri Bottas Mercedesének meghibásodása, valamint az is, hogy öt körrel a vége előtt a két Ferrari, Sebastian Vettel és Charles Leclerc kiüsse egymást – de ezek nem lesznek ott a statisztikákban még lábjegyzetként sem.

– Ez életem legjobb napja! Gyerekként arról álmodsz, hogy bekerülsz a Formula–1-be, és ha ez megtörténik, akkor az lesz a legszebb nap az életedben, de utána rögtön arról kezdesz álmodozni, hogy valamikor majd ott állsz a dobogón. Miután visszatértem a Toro Rossóhoz, nagyon keményen dolgoztam, igyekeztem mindenből kihozni a maximumot – nyilatkozta az euforikus hangulatban ünneplő Gasly, akit az idén szezon közben küldtek vissza a Red Bulltól a fiókcsapat Toro Rossóhoz.

A mezőny utolsó helyéről induló (!) Sainznak – a spanyol az időmérőn motorprobléma miatt nem tudott mért kört teljesíteni – a futam után még sokáig kellett izgulnia, hogy Hamiltont valóban büntessék meg, őt pedig ne, mert ő is vizsgálat alatt állt azzal a gyanúval, hogy dupla sárga zászlós jelzésnél használta a DRS-rendszerét. Ám ­Sainzot végül felmentették, megkapta a trófeáját és a pezsgőjét, s szűkebb körben azért még­iscsak felállt a dobogóra.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.