Egyszerre rajtol a Tour de France és a Tour de Hongrie

A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség nyilvánosságra hozta a módosított 2020-as országúti versenynaptárt, amelyben remek időpontot kapott a Magyar Körverseny: augusztus 29. és szeptember 2. között kerülhet sor a 41. Tour de Hongrie-ra, amely ugyanazon a napon rajtol majd, mint a sportág legendás versenye, a Tour de France.

2020. 05. 19. 19:41
Székesfehérvár, 2019. június 16. A Tour de Hongrie országúti kerékpáros körverseny mezõnye az utolsó szakaszon, Székesfehérváron 2019. június 16-án. MTI/Bodnár Boglárka Fotó: MTI/Bodnár Boglárka
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az új időpont szerint a legrangosabb magyar verseny a nyár utolsó hétvégéjén, augusztus 29-én, szombaton kezdődik és szeptember 2-án, szerdán ér célba. Kedvező a helyzet abból a szempontból is, hogy ebben az időszakban a Tour de France mellett nincs másik World Tour-viadal, így van esély a topcsapatok közül is néhányat – újra – idecsábítani.

– Nagyon örülök, ez volt a lehetőségekhez képest a legjobb időpont számunkra – fogalmazott Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie főszervezője a szervezőbizottság kedd este postázott hírlevelében. – Elsőre talán furcsának tűnhet, hogy miért jó a Francia Körversennyel egyidőben versenyt rendezni, de véleményem szerint ez számunkra ugyanolyan jó, mint a Giro d’Italia alatt. Úgy tudjuk, hogy az adott időpontban a Tour de France mellett nem lesz másik World Tour-verseny, vagyis a naptár alapján jó esélyt látunk arra, hogy akár World Tour-csapatok is az indulóink között lesznek.

Ami a tervezett útvonalat illeti, a főszervező elmondta, az eredetileg kialakított útvonalakon nem kívánnak változtatni, de a szokatlan szombat-szerda időpont miatt elképzelhető, hogy mégis lesz változás.

– Mérlegelnünk kell, hogy módosítsunk-e a napok sorrendjén, s az eredetileg hétvégére tervezett szakaszok kerüljenek így is hétvégére. Erről természetesen a partnereinkkel folytatott megbeszélések után fogunk majd dönteni – tette hozzá Eisenkrammer Károly.

Az eredetileg tervezett szakaszok

1. szakasz: Debrecen–Hajdúszoboszló (174 km)

2. szakasz: Karcag–Nyíregyháza (182 km)

3. szakasz: Sárospatak–Kazincbarcika (171 km)

4. szakasz: Miskolc–Gyöngyös-Kékestető (178 km)

5. szakasz: Esztergom–Esztergom (156 km)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.