Lewis Hamilton pénteken csak negyedik és hatodik helyeket szerzett a szabadedzéseken – szombaton a harmadik gyakorlás a mostoha időjárási körülmények miatt elmaradt –, a még mindig eső áztatta időmérő után azonban már azt fejtegethette, hogy az éjjel sikerült megoldani a problémákat. A Stájer Nagydíjon a Mercedes hatszoros világbajnoka úgy szerezte meg pole pozíciót, hogy 1,2 másodpercet vert a második Max Verstappenre (Red Bull), ezután a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff nem is túlzott nagyot azzal a megállapításával, hogy ez nem e világi kör volt. Hamilton szerényebbre vette, szerinte csak közel volt a tökéleteshez...
A rajtrács második sorára Carlos Sainz (McLaren) és a Spielbergben egy hete győztes Valtteri Bottas (Mercedes), a harmadikra Esteban Ocon (Renault) és Alexander Albon (Red Bull) sorolhatott be. Az időmérőn Lando Norris (McLaren) hatodik lett, de mivel az első szabadedzésen sárga zászló hatálya alatt előzött, három rajthelyes büntetést kapott. A Ferrarik még az egy héttel ezelőtti gyenge időmérős produkciójukat is alulmúlták, hiába vetettek be fejlesztéseket. A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel vasárnap a 10., Charles Leclerc a 14. helyről vághatott neki a 71 körös viadalnak. Utóbbira is három rajthelyes büntetést róttak, amiért az időmérőn feltartotta Danyiil Kvjatot (Alpha Tauri) a gyors körén.
A Ferrari számára azonban még csak ezután jött a feketeleves! A futam indítása után a nyomuló Leclerc nagy igyekezetében éppen csapattársának ment neki, és Vettelnek olyan súlyosan megsérült az autója, hogy az első körben fel kellett adnia a futamot. De a hebehurgya monacói sem úszta meg, bár ő orrkúpcsere után folytatta a versenyt, az ötödik körben neki is ki kellett állnia, a padlólemeze végzetes károsodást szenvedett az incidensben. Ezek után most jó okkal a Ferrarin nevethet a Formula–1-es világ.
A 15. körben Hamilton, Verstappen, Bottas, Albon, Sainz volt a sorrend az élbolyban, és Hamilton három másodperces előnyt szorgoskodott össze. A 25. körben Verstappen lágy keverékről közepesre váltott, a harmadik helyre jött vissza, és úgy spekulálhatott, hogy már nem kell többet kereket cserélnie. A 27. körben a Mercedes is ezt lépte meg Hamilton esetében, s ekkor Bottas került az élre. A finn a 35. körben hajtott a bokszba, így utána visszaállt a Hamilton, Verstappen, Bottas sorrend, de utóbbinak voltak a legfrissebbek a gumijai. A 40. körben Hamilton öt másodperccel vezetett a holland, tizenhárommal csapattársa előtt. Az élboly mögött nem csak taktikai csata folyt: Sergio Pérez (Racing Point) pompás előzést mutatott be Sainz ellenében, majd elhúzott csapattársa, Lance Stroll mellett, és megelőzte Daniel Ricciardót (Renault) is, a 48. körben feljött az ötödik helyre. Az első három helyen megmerevedni látszódtak az erőviszonyok, Pérez viszont boszorkányos gyorsasággal közeledett a negyedik Albonhoz is, az egész mezőnyben neki volt a legjobb a tempója. S azt eddig még nem mondtuk, hogy a mexikói pilóta csak a 17. helyről kezdte a futamot!