Összeugrott a Mercedes és a Red Bull, lekerültek a kesztyűk

Ha csak annyit tudnánk a Formula–1-es szezont múlt vasárnap megnyitó Osztrák Nagydíjról, hogy a két Mercedes haladt át elsőként a célvonalon, talán legyintenénk, hogy ez is sima ügy volt, a hatszoros világbajnok Lewis Hamilton ezt a futamot is behúzta, megelőzve a csapat másodhegedűseként számon tartott Valtteri Bottast. Ehelyett azonban a pole pozícióból induló finn nyert végig vezetve, magabiztosan, és a következő futamig elhallgattatja azokat, akik szerint a Mercedesszel a második helyre az öreganyjuk is bejönne, az nem kunszt – a mindenkori futamgyőztes előtt azonban mégiscsak illik kalapot emelni.

2020. 07. 06. 14:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hamiltont pedig hiába intették le másodikként, az Alexander Albon (Red Bull) kipörgetéséért kapott öt másodperces időbüntetése miatt csak negyedik lett a végelszámolásnál, és ez a történet már önmagában is eladja a médiában a szezonnyitót. Ami úgy indult, hogy a Red Bull még pénteken óvást nyújtott be a Mercedes DAS-rendszere miatt, jelezve, hogy a kettős tengelyű kormánymű, amellyel a versenyzők változtathatják az első kerekek összetartását, szabályellenes. Anélkül, hogy a belemennék a technikai részletekbe, a Red Bull szerint a DAS a felfüggesztéshez tartozik, ezért kell száműzni, a Mercedes álláspontja szerint viszont a kormány része, így nem szabálytalan, és végül a döntéshozók is így látták.

A két istálló második összecsapását viszont a Red Bull nyerte. Az időmérő után a sportfelügyelők először felmentették Lewis Hamiltont, amikor azt vizsgálták, hogy a Q3-ban lassított-e a sárga zászlós figyelmeztetésnél, a Red Bull azonban vasárnap előállt egy új kamerafelvétellel, és ez alapján három rajthelyes büntetést róttak ki a brit pilótára, a rajtrács ötödik helyére sorolva. Majd a 71 körös Osztrák Nagydíjon jött a futam 61. köre, amikor a friss, lágy gumikon egyértelműen gyorsabb Albon a 4-es kanyarban kívülről körbeautózta volna második helyen haladó Hamiltont, ha az nem ökleli fel. A 24 éves, angliai születésű thaiföldi pilóta versenyének ezzel gyakorlatilag vége is lett, míg a bűnös Hamiltonra nagyon gyorsan kiosztották az öt másodperces büntetést, így végül a pódiumra sem szólították. (A második helyen Charles Leclerc zárt a Ferrarival, a harmadikon Lando Norris a McLarennel – utóbbi először végzett az első háromban.)

Ez persze nem vigasztalja Albont, aki Spielbergben szinte biztosan felállhatott volna a dobogóra, és akár a legmagasabb fokára is, hiszen az élen Bottas is már jócskán elhasznált, kemény keverékű abroncsokat nyüstölt.

– Úgy gondolom, hogy megnyerhettük volna a versenyt. A Mercedesnek jó volt a tempója, nálunk viszont a fiúk remek stratégiát dolgoztak ki. Amikor kiálltam a bokszba a kerékcserére, nem igazán tudtam, hogy mi a terv, de a fiúk tudták. Ami az ütközésemet illeti Hamiltonnal, szinte már elmenetem mellette, és már Bottasra fókuszáltam, amikor belém jött. Csak rajta állt, hogy baleset lesz-e vagy sem – nyilatkozta Albon, Hamilton azonban nem ismerte el a vétkességét.

– Alig hiszem el, hogy megint összeakadtunk Alexszel, de egyszerű versenybaleset volt, amikor kanyarodtam, egymáshoz értünk. Sajnálom, hogy így alakult – summázott a Mercedes pilótája, aki a tavalyi Brazil Nagydíjon történtekre utalt, amikor az utolsó előtti körben ütötte ki a versenyből a harmadik helyen haladó Albont. Hamiltont akkor is megbüntették öt másodpercre, így végeredményben hetedik lett, de Interlagosban elismerte a hibáját.

S ugyan most Spielbergben a Red Bull első számú pilótájának, Max Verstappennek korán megadta magát az autója, az energiaitalos istálló idén még sok borsot törhet Hamiltonék orra alá, és nem csak a „zöld” asztalnál. Amúgy vasárnap délelőtt, amikor a Red Bull beadta az óvását a hatszoros világbajnok ellen, a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff már kijelentette: „ezzel most lekerültek a kesztyűk”.

A következő összecsapásra nem is kell sokat várnunk, hiszen a hét végén újra Spielbergben rugaszkodik neki a mezőny, de nem a következő osztrák, hanem hivatalosan az 1. Stájer Nagydíjon.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.