A Spanyol Nagydíjon visszaállt a Mercedes hegemóniája, az ebben évben inkább két „fekete nyíl” simán az első két helyen végzett az időmérőn. A címvédő Lewis Hamilton indult a pole pozícióból, Bottas mögött a második sorból Max Verstappen (holland, Red Bull) és Sergio Perez (mexikói, Racing Point) rajtolt, a harmadikban pedig a másik Racing Point-, valamint Red Bull-autó, a kanadai Lance Stroll és thaiföldi Alexander Albon következett. A Ferrari sorsa ezúttal is már az időmérőn eldőlt, Charles Leclerc a 9., Sebastian Vettel pedig csupán a 11. csíkról vághatott neki a versenynek.
Hamilton jól elkapta a rajtot, a csapattása, Valtteri Bottas viszont beragadt, nemcsak a mindig rámenős Verstappen, de még Lance Stroll (kanadai, Racing Point) is elment mellette.
Az első két körben tilos a DRS-szárny használata, ezért akkor Bottasnak lényegében esélye sem volt, hogy Hamilton és Verstappen nyomába eredjen. Több próbálkozás után végül az 5. körben tudta kielőzni Strollt, de ekkor Hamilton mögött már 3.7, Verstappen mögött pedig 1.3 mp volt a hátránya.

Fotó: Josep Lago/MTI/AP/AFP
Hamilton az élen nem diktált gyilkos tempót, a 66 körös verseny negyedénél, 16 kör után mégis már majdnem 5 mp-re nőtt az előnye. Ez már elegendő volt ahhoz, hogy a kerékcserét tervezgesse.
A rádióközvetítésből hallhattuk, hogy Verstappen veszekedett a Red Bull vezetőivel. Többször, egyre ingerültebben panaszkodott a gumi minőségére, okkal, már 8 mp fölé nőtt a hátránya Hamiltonnal szemben. Végül a 22. körben állt ki – hamarabb, mint a két Mercedes.
A 24. körben aztán a két Mercedes is kihajtott a bokszutcába, Hamilton autójának a bal hátsó kerekével sokáig bíbelődtek a szerelők, így vesztett durván 2 mp-et, de így is az élre áll vissza.
A verseny felénél Hamilton, Verstappen, Bottas, Stroll, Pérez, Leclerc, Vettel, Ricciardo volt a sorrend az élen, tehát a két Ferrari feljebb tudott jönni. Amikor aztán a maranellói istállónál kezdhettek volna reménykedni, Leclerc autója motorprobléma megállt a pályán. Aztán elindult, de a monacói pilóta kihajtott a bokszba, s nem is tért vissza onnan. Leclerc volt az első kieső a Spanyol Nagydíjon. Később a Ferrari azt közölte, hogy az egyik kerékvető okozta a meghibásodást.