Még szombaton a Formula–1-es Belga Nagydíj időmérőjén fel sem kaptuk arra a fejünket, hogy Lewis Hamilton (Mercedes) idei ötödik, karrierje 93. pole pozícióját új pályacsúccsal szerezte meg, és tulajdonképpen a Ferrari sem szolgált nagy meglepetéssel. Az idén enyhén szólva is halovány marenellóiak közül a harmadik szabadedzésen Charles Leclerc 17., Sebastian Vettel pedig a legutolsó, azaz 20. lett, így az időmérőn még előre is léptek; a monacói a 13., a német a 14. rajtpozíciót szerezte meg. Azt azért jegyezzük meg, legutóbb a 2014-es Brit Nagydíjon esett meg, hogy az időmérőn egyik Ferrari sem került be az első tízbe, de Fernando Alonsót és Kimi Räikkönent akkor az eső tréfálta meg. A négyszeres világbajnok Vettel az F1-es debütálása évében, 2007-ben szorult ennyire hátra a rajtrácson, mint most, Spában pedig amúgy tavaly Leclerc nyerte az időmérőt és a futamot is.
Vasárnap a 44 körös versenyen Hamilton mellől csapattársa, Valtteri Bottas indulhatott, utánuk Max Verstappen (Red Bull) és Daniel Ricciardo (Renault) következett, s utóbbi számára akadt egy különleges motivációs tényező. Még tavaly megállapodott csapatfőnökével, Cyril Abiteboullal, hogy ha idén valamelyik futamon dobogóra juttatja az istállót, akkor a főnöknek fel kell varratnia magára az első tetoválását. Hogy hova, azt ő választhatja meg, a motívumot viszont a pilóta, s az amúgy is vicces figura Ricciardo már korábban megjegyezte az arcán kaján vigyorral, hogy vannak ötletei... S már a Brit Nagydíjon is közel állt ennek megvalósításához, ott úgy lett negyedik, hogy alig több mint egy másodperccel maradt le a dobogóról.
Most Spában a 11. körben Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) és George Russell (Williams) balesete – előbbi hibájából – már nem volt ilyen mókás, de mindketten ép bőrrel kászálódtak ki az autójukból. Ők kiszálltak a versenyből, a biztonsági autó pedig bejött. A mezőny nagy része a bokszba hajtott friss gumikért, Pierre Gasly (Alpha Tauri) és Sergio Pérez (Racing Point) azonban nem így tett, így előrejöttek a negyedik és az ötödik helyekre. Ricciardo tehát visszacsúszott a hatodikra, a 17. körben azonban visszavette a negyedik pozicióját. Az nyilvánvaló volt, hogy Hamilton, Bottas és Verstappen más szinten van, a pódiumra más csak akkor tud felkapaszkodni, ha a trióból valaki kiesik a versenyből. A vezető hármas tagjai között semmi akciót, még támadási kísérletet sem láthattunk, az unalmas körözgetés bizonyosan nem szerzett híveket a Formula–1-nek... A Ferrari a futamon is szenvedett, Vettel a 13., Leclerc a 14. helyen végzett; lássuk be, ez sem jó az F1-nek.