A Ferrari nagy talánya Monzában: otthon, rémes otthon?

Akárcsak a világbajnokság első hét állomásán, mától az Olasz Nagydíjon is zárt kapuk mögött köröz a Formula–1 mezőnye, azonban a Ferrarinak ez most nem is olyan nagy baj...

2020. 09. 04. 7:02
F1 - Pre Season Testing
Sebastian Vettel és Lewis Hamilton megújult autókban vívhat nagy csatát egymással Fotó: Albert Gea
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Arra ugyan a Ferrarinak tavaly sem volt esélye, hogy a vb-n megszorongassa a Mercedest, de a pontversenyben magabiztosan szerezte meg a második helyet, a csapatnál debütáló Charles Leclerc nyert két futamot, és egy trófeát a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel is vitt haza pontot – igaz, tőle nem ennyit vártak, jövőre már nem is számítanak rá. Leclerc monzai győzelme mindenesetre nagyon sokat jelentett az olaszoknak, hiszen kilenc év (2010, Fernando Alonso) után nyertek hazai pályán. Utóbb azonban kiderült, hogy a Ferrari 2019-ben a fejlesztési versenyben egy kiskaput használva épített bivalyerős motort, és idén már nem trükközhetett. A mostani gyengébb motorhoz jött egy rosszul eltalált karosszéria gyatra aerodinamikai mutatókkal, így az olaszoknak sikerült egy szörnyű autót összehozniuk. Jelenleg csak az ötödik helyen állnak a konstruktőrök között.

Legutóbb a Belga Nagydíj időmérőjén egyik Ferrari sem került be az első tízbe – ilyen blama hat éve nem történt velük –, és a futam sem sült el sokkal jobban: Vettel 13., Leclerc 14. lett. Egyikük sem tagadta, frusztráló volt nekik a verseny, és Vettel keserűen meg is jegyezte, hogy még az Alfa Romeo is lehagyta őket. Ehhez tegyük hozzá, hogy a kisebbik olasz csapat szintén a gyenge Ferrari motorokat használja. Vettelnek nem lehetett könnyű megemésztenie, hogy korábbi csapattársa, Kimi Räikkönen is simán kifékezte, és megelőzte az Alfával. S ugyan Spában különleges karakterisztikájú a pálya – s a leghosszabb az F1-ben, hét kilométeres –, Vettel előrevetítette, hogy sok jóra Monzában sem számíthatnak, hiszen ott is a motorerő lesz a döntő tényező. A német pilóta a zárt kapus rendezéssel kapcsolatban azonban úgy fogalmazott, ő mindenképpen jobban örülne, ha a versenyen ott lehetnének az olasz szurkolók, akik szerinte velük együtt szenvednek, és nem fütyülnék ki őket. Nos, erre azért nem mindenki venne mérget.

Bár a koronavírus-járvány miatt a nagyközönséget kizárták, éppen a kór elleni védekezésben közreműködők munkájának adózva, közülük 250-en különleges vendégként helyet foglalhatnak a lelátókon. Jövő héten, ugyancsak Olaszországban, a mugellói Toszkán Nagydíjon pedig az idei szezonban először már fizető nézők is lehetnek, igaz, csak 2880-an. Nagy kérdés, lesz-e legalább kis örömük benne, hogy közelről láthatják a Ferrarikat.

Elköszön a család

Még augusztus végén jelentették be, hogy a Williams istállót megvásárolta az amerikai Dorilton Capital magánbefektető cég. Tegnap pedig kiderült, hogy a Williams család, vagyis az alapító nagyfőnök Sir Frank Williams és lánya, a csapatfőnök-helyettes Claire Williams Monzában köszön el az csapattól, amely jövőre sem vált nevet. Mi tagadás, a Williams erős márkanév: 1977 óta hét egyéni és kilenc konstruktőri világbajnoki címet szerzett.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.