A 17 versenyből öt van hátra: az Emilia–Romagna Nagydíját vasárnap (ma) rendezik az észak-olaszországi Imolában, majd egy törökországi és két bahreini futam következik, az idény pedig Abu-Dzabiban zárul.
A világjárvány terjedése miatt egyre több országban vezetnek be szigorú óvintézkedéseket. A csapatok közül hétnek Angliában található a székhelye, márpedig a brit kormány decemberig tartó általános lezárást jelentett be szombaton, ám a Forma–1 számára korábban biztosított mentesség várhatóan a továbbiakban is érvényes lesz.
– Úgy gondolom, ezek a lezárások nagyon különböznek a tavasszal látottaktól. Ezek biztosan kihatnak az életünkre, és erősen kihatnak néhány iparágra, de azt hiszem, megtalálhatjuk a módját, hogy mindezek ellenére tudjunk dolgozni – nyilatkozta Toto Wolff, a konstruktőri címvédő Mercedes csapatfőnöke.
Az osztrák sportvezető hozzátette, nem lehet biztosan tudni, hogy megrendezhető-e a hátralévő öt verseny, hiszen egyértelműen az egészség az elsődleges.
– Azokban az országokban, amelyekbe ellátogatunk, az egészségügyi hatóságok kezébe adjuk a sorsunkat, vagyis azt, hogy vendégül látnak-e bennünket, és engedélyezik-e a versenyt. Ha úgy döntenek, hogy ez túlságosan nagy kockázatot jelent, akkor nyilvánvalóan nem versenyezhetünk ott – magyarázta Toto Wolff.
A júliusi, ausztriai szezonnyitó óta a Forma–1 mezőnye kizárólag Európában versenyzett. A csapatok a pályához legközelebbi repülőtereket használták, és buboréknak nevezett elszigeteltségben voltak, a helyiekkel csak minimálisan érintkeztek. A belépést szigorúan ellenőrzik, rendszeresek a tesztelések, és ahol nem zárt kapuk mögött rendezik a futamokat, a nézőszámot ott is jelentősen csökkentették.
Eddig körülbelül hatvanezer tesztet végeztek el négy hónap alatt, és 54 pozitív eredmény született.
Andreas Seidl, a McLaren igazgatója úgy fogalmazott, az óvintézkedéseknek köszönhetően biztonságban érzik magukat, és egyelőre nem változott az ütemterv, vagyis továbbra is azt tervezik, hogy sor kerül a hátralévő futamokra.