NULLA SZERZETT PONT, MIKÖZBEN A CSAPATTÁRS VILÁGBAJNOK LETT: DAVE WALKER – 1972
Jochen Rindt, a Formula–1 1970-es világbajnoka egyszer kijelentette, hogy az 1972-es Lotusszal egy majom is nyerni tudott volna. Talán igaza volt, de akadt egy autóversenyző, akinek ez ennek ellenére sem sikerült. Dave Walker a Lotus alkalmazásában többszörös F3-as bajnok volt, ezért Emerson Fittipaldi mellett lehetőséget kapott, hogy az 1972-es szezonban a királykategóriában versenyezzen.
Walker viszont nem találta önmagát a Formula–1-ben, és egyetlen pontot sem tudott szerezni az idényben, amelyben két versenyt kihagyott, egy futamról pedig kizárták. Közben csapattársa, Fittipaldi öt nagydíjon diadalmaskodott, és az év végén begyűjtötte első világbajnoki címét is.
LEGTÖBB VERSENYRÉSZVÉTEL PONTSZERZÉS NÉLKÜL: LUCA BADOER – 50
Luca Badoer 1993 és 1999 között a királykategória leggyengébb csapatainak pilótájaként szerepelt. Megfordult a Lolánál, a Fortinál és a Minardinál is, ez magyarázattal szolgálhat arra, miért nem tudott pontot szerezni ezekben az években. Egy évtizeddel később, 2009-ben két futamon lehetőséget kapott a Ferrarinál is, de az olaszoknál sem járt sikerrel, így pályafutása végén ötven futammal a háta mögött, pont nélkül vonult vissza.
Badoer az 1999-es Európa Nagydíjon állt legközelebb a pontszerzéshez. Az idény egyik legizgalmasabb futamát mindössze tíz pilóta fejezte be. Az olasz versenyző nem volt köztük, bár a verseny vége előtt tizenhárom körrel még a negyedik helyen autózott, de váltóprobléma miatt idő előtt fel kellett adnia a versenyt. Badoer nehezen viselte, hogy elesett pályafutása legjobb eredményétől, és a pálya szélén siratta az elhullajtott pontokat. A másik Minardi sofőrje, Marc Gené eközben ünnepelt, ugyanis saját csapattársa és egy másik versenyző kiesésével az ölébe pottyant a pontszerző hatodik hely.
LEGRÖVIDEBB MEGTETT VERSENYTÁV EGY PÁLYAFUTÁS ALATT: ERNEST LOOF – KÉT MÉTER
A F1 hivatalos honlapja szerint az eset körülményei tisztázatlanok, de minden bizonnyal Ernest Loof tette meg a legrövidebb versenytávot Formula–1-es pályafutása során. A Veritas pilótája az 1953-as Német Nagydíjon a 31. helyről rajtolt, majd két méter megtételét követően befejeződött számára a verseny az autója üzemanyagpumpájának meghibásodása miatt.