Valter Attila a hegyi menők közé tartozik, ezt tavaly a Giro d' Italia huszadik szakaszán is megmutatta, amikor az Alba és Sestriere közötti 190 kilométeres etapon kilencedik lett – aznap háromszor kellett felkapaszkodni Sestriere-be, 2035 méterre, két különböző irányból. A 2021-es esztendő első World Tour-versenyén, az Egyesült Arab Emírségekben ilyen magas hegyek nincsenek, de még a keddi, 166 kilométeres harmadik szakasz hegyi befutóval ért véget, s a végén az 1025 méter magas Jebel Hafeetre kellett felkapaszkodni. Valternek nagy pechje volt, hogy az FDJ-ben egyik csapattársa, Anthony Roux a szakasz előtt az összetettben a hetedik helyen állt, mert a csapat vezetése úgy döntött, az a legfontosabb, hogy Rouxt bent tartsák a top 10-ben, ez ugyanis mindig jól mutat az eredménylistán.
Így honfitársunknak és az FDJ többi versenyzőjének is Rouxt kellett segíteniük, nem hagyhatták magára. A taktika azonban nem jött be, mert a francia versenyző a kaptatón kicsúszott az első tízből, ám így Valter sem tudta megmutatni, hogy mit tud. Erre mondják: a két szék közt a pad alá esni tipikus esete… Valter Attila mindenesetre profi versenyzőhöz illően – azt tette, amiért fizetik – higgadtan nyilatkozott az UAE Tourt közvetítő Eurosport magyar nyelvű oldalán az ES Bringa szakportálnak.
– Megértem a nézőket, de bennem nincs szomorúság. Ez egy ilyen sport, ezt látni kell, nekem egész egyszerűen ma ez volt a feladatom. Jól éreztem magam az emelkedő alján, nyilván tudtam volna menni, de segíteni kellett, és persze semmi garancia nem volt arra, hogy én például a legjobb ötben zárok a szakaszon. A csapat úgy ítélte meg, hogy Roux esetleges összetettbeli top 10-es helyezése több ér, és így én teljesen egyetértek velük. Ezzel viszont nekem egy átmozgató edzéssé változott az emelkedő. Amúgy ne felejtsük el, ez volt az év első hegyi befutója, szóval, nem kell elsietni semmit – fogalmazott Valter Attila, aki a szakaszon végül 7:16 perc hátrányt szedett össze. Miként Roux is, aki visszaesett a 11. helyre.