Az 1913-ban alapított Aston Martin hatvanegy év után tér vissza a Formula–1-be, de a korábbi két „szezonja”, az 1959-es és az 1960-as csak jelképes volt, hiszen összesen öt futamon szerepelt a száguldó cirkuszban. 2018-ban a Red Bull névadó főszponzoraként volt jelen az F1-ben, 2021-ben viszont már gyári csapatként indul. Ami azonban nem jelenti azt, hogy teljesen új csapatról van szó, 2018 és 2020 között, vagyis még tavaly is Racing Point néven futott, azt megelőzően pedig Force India volt. A Racing Point tulajdonosa, a kanadai milliárdos Lawrence Stroll még a 2020-as esztendő elején vásárolt tulajdonrészt az előző üzleti évben nehéz anyagi helyzetbe került Aston Martinból, komoly tőkeinjekciót is biztosított a patinás autógyártónak, és ez ágyazott meg annak, hogy visszatérjen a Formula–1-be.
A Racing Point tavalyi két pilótája közül Lance Stroll maradt a csapatnál, a mexikói Sergio Pérez a Red Bullhoz távozott, s érkezett a négyszeres világbajnok német Sebastian Vettel a Ferraritól – Péreznek ezért kellett mennie. A Racing Point tavaly a konstruktőrök között a negyedik helyen végzett a Mercedes, a Red Bull és a McLaren mögött. A pilóták között a Szahíri Nagydíjon győztes Pérez 125 pontot gyűjtve a negyedik, a két futamon harmadik Stroll 75 ponttal a 11. lett, de ő is megelőzte Vettelt, aki mindössze 33 pontot kapart össze, ezzel a 13. helyen kötött ki. Ám az Aston Martinnál Lawrence Strollnak, valamint Otmar Szafnauer csapatfőnöknek is meggyőződése, szó nincs arról, hogy Vettel elfelejtett volna vezetni; csak éppen a tavalyi Ferrari nem passzolt a vezetési stílusához. Azt borítékolhatjuk, hogy a 2021-es Aston Martin nem lesz rossz autó, erre garancia a Mercedesszel meglevő partneri együttműködése. A csapat az ARM21-es modellt csütörtökön már pályára viszi Silverstone-ban egy filmforgatási napon. Ám az Aston Martin már az online bemutatójának is megadta a módját, amikor emblematikusan zöld színű autóját a nagyvilág elé tárta:
Sebastian Vettel pedig kifejezetten optimistán várja a szezont.