Három hete a Formula–1-es vb bahreini szezonnyitóját a már nyolcadik világbajnoki címére törő Lewis Hamilton nyerte meg, de Max Verstappen nagyon megszorongatta; így most az Emilia-Romagna Nagydíjon az volt a kérdés: a Red Bull tényleg veszélyeztetheti-e a Mercedes dominanciáját. Nos, az időmérőn Hamilton volt a leggyorsabb, ezzel pályafutása 99. pole pozícióját szerezte meg, de csak szűken, és mindkét Red Bull-pilóta szorosan ott volt a nyomában. A kettes rajtkockát azonban meglepetésre az energiaitalos istálló új fiúja, Sergio Pérez kaparintotta meg, aki 35 ezredmásodperccel maradt el Hamiltontól, míg Verstappaen 87 ezreddel. Valtteri Bottas Mercedese csak a rajtrács nyolcadik helyére sorolhatott be.
Azt, hogy a 63 körös futam izgalmas legyen, az elején eső is biztosította, a rajt után pedig a Red Bullok két oldalról azonnal rávetették magukat Hamiltonra. Az erőszakos Verstappen le is vadászta a britet, és az élre állt. A cudar körülmények már az első körben kifogtak Nicholas Latifin, a Williamsszel a falban kötött ki, máris jöhetett be a biztonsági autó. Mick Schumacher (Haas) a bokszutca falához csapta az autója elejét, ám ő versenyben maradt. Az újraindítás után Verstappen gyorsan meglógott Hamiltontól, négy-öt másodperces előnyt épített ki, a harmadik helyre pedig Charles Leclerc lőtte be magát a Ferrarival. S ha az élbolyban nem is, a mezőny közepén jó néhány helycserét láthattunk. Mivel Pérez még a biztonsági autós szakasz alatt előzött, ami főbenjáró bűn, tíz másodperces „stop and go” büntetést kapott. A felszáradó pályán Verstappen abroncsai kezdtek elhasználódni, a 28. körben kiment újakért, utána ezt tette Hamilton is, aki a 32. körben kicsúszott, és nagy szerencséje volt, hogy a sóderágyból törött orrkúppal visszaevickélt a pályára. Ilyesmit nem nagyon szoktunk látni a hétszeres világbajnoktól! Rögtön ezután Bottas és George Russell (Williams) ütközött, a két autó rommá tört, és Russell nagyon dühösen ment oda a finnhez, számonkérni a történtek miatt.
Ez maradt a Mercedesből és a Williamsből: