Verstappen most megverte Hamiltont, aki a sírból jött vissza

Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a vasárnapi Formula–1-es Emilia-Romagna Nagydíjat Imolában. A 23 éves pilótának ez az idei első, pályafutása során pedig a 11. futamgyőzelme. Verstappen mögött a címvédő és hétszeres világbajnok brit Lewis Hamilton (Mercedes) zárt másodikként, míg a dobogó harmadik fokára az ugyancsak brit Lando Norris, a McLaren versenyzője állhatott fel.

Magyar Nemzet
2021. 04. 18. 17:20
VERSTAPPEN, Max
Imola, 2021. április 18. Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzõje ünnepel, miután megnyerte a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Emilia Romagna Nagydíját az imolai pályán 2021. április 18-án. MTI/EPA/Pool/Bryn Lennon Fotó: Bryn Lennon Forrás: MTI/EPA/Pool/Bryn Lennon
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Három hete a Formula–1-es vb bahreini szezonnyitóját a már nyolcadik világbajnoki címére törő Lewis Hamilton nyerte meg, de Max Verstappen nagyon megszorongatta; így most az Emilia-Romagna Nagydíjon az volt a kérdés: a Red Bull tényleg veszélyeztetheti-e a Mercedes dominanciáját. Nos, az időmérőn Hamilton volt a leggyorsabb, ezzel pályafutása 99. pole pozícióját szerezte meg, de csak szűken, és mindkét Red Bull-pilóta szorosan ott volt a nyomában. A kettes rajtkockát azonban meglepetésre az energiaitalos istálló új fiúja, Sergio Pérez kaparintotta meg, aki 35 ezredmásodperccel maradt el Hamiltontól, míg Verstappaen 87 ezreddel. Valtteri Bottas Mercedese csak a rajtrács nyolcadik helyére sorolhatott be.

Azt, hogy a 63 körös futam izgalmas legyen, az elején eső is biztosította, a rajt után pedig a Red Bullok két oldalról azonnal rávetették magukat Hamiltonra. Az erőszakos Verstappen le is vadászta a britet, és az élre állt. A cudar körülmények már az első körben kifogtak Nicholas Latifin, a Williamsszel a falban kötött ki, máris jöhetett be a biztonsági autó. Mick Schumacher (Haas) a bokszutca falához csapta az autója elejét, ám ő versenyben maradt. Az újraindítás után Verstappen gyorsan meglógott Hamiltontól, négy-öt másodperces előnyt épített ki, a harmadik helyre pedig Charles Leclerc lőtte be magát a Ferrarival. S ha az élbolyban nem is, a mezőny közepén jó néhány helycserét láthattunk. Mivel Pérez még a biztonsági autós szakasz alatt előzött, ami főbenjáró bűn, tíz másodperces „stop and go” büntetést kapott. A felszáradó pályán Verstappen abroncsai kezdtek elhasználódni, a 28. körben kiment újakért, utána ezt tette Hamilton is, aki a 32. körben kicsúszott, és nagy szerencséje volt, hogy a sóderágyból törött orrkúppal visszaevickélt a pályára. Ilyesmit nem nagyon szoktunk látni a hétszeres világbajnoktól! Rögtön ezután Bottas és George Russell (Williams) ütközött, a két autó rommá tört, és Russell nagyon dühösen ment oda a finnhez, számonkérni a történtek miatt.

Ez maradt a Mercedesből és a Williamsből:

A versenyt félbeszakították, ami jól jött Hamiltonnak, mert így a nagytakarítás után a kilencedik helyről folytathatta; az első három helyet pedig Verstappen, Leclerc és Lando Norris (McLaren) foglalta el. Új verseny kezdődött gördülő rajttal, s Norris egyből ellépett Leclerc mellett. Hamilton nem vesztegette az idejét, megkezdte a lépegetést hátulról, az ötvenedik körben már a negyedik volt, megelőzte Carlos Sainzot (Ferrari), és a másik piros autó került a célkeresztjébe. Öt körrel később Leclerct is kipipálta, így már dobogós pozícióban volt. Norris keményebb ellenfélnek mutatkozott, de ő sem állhatott ellen, a hatvanadik körben a Mercedes pilótája a második helyre került. Az elsőre nem lehetett esélye, hiszen Verstappennek húsz másodperc előnye volt, és a Red Bull pilótája meg is nyerte a versenyt. A leggyorsabb körért járó egy pontot azonban a sírból visszajött brit szerezte meg, és ennek köszönhetően nem holtversenyben áll a két pilóta a vb-n, hanem egy ponttal Hamilton vezet. A futamon a harmadik helyet Norris szerezte meg, s a leintés után mindhárom dobogós versenyző nagyon elégedett lehetett.

A futam után George Russell és Valtteri Bottas között történt ütközést versenybalesetnek minősítették, egyik pilótát sem büntették meg. Ugyanakkor Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) 30 másodperces, Lance Stroll (Aston Martin) 5 másodperces időbüntetést kapott. A finn a kilencedik helyről a tizenharmadikra, a kanadai a hetedikről a nyolcadikra került. Az Alpine jól járt, Esteban Ocon a tizedik helyről a kilencedikre lépett elő, Fernando Alonso pedig a tizenegyedikről a tizedikre, így a kétszeres világbajnok pontot szerzett. Räikkönen azért kapott súlyos büntetést, mert a versenymegszakítást követő újraindításnál nem a megfelelő pozíciót foglalta el.

Emilia Romagna Nagydíj, Imola (63 kör, 309,049 km, a pontszerzők):

1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 2:02:34.598 óra

2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 22,000 másodperc hátrány

3. Lando Norris (brit, McLaren) 23,702 mp h.

4. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 25,579 mp h.

5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 27,036 mp h.

6. Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren) 51,220 mp h.

7. Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri) 52,818 mp h.

8. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 56,909 mp h.

9. Esteban Ocon (francia, Alpine) 1:05,704 p h.

10. Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 1:06, 561 p h.

A vb állás, pilóták: 1. Hamilton 44 pont, 2. Verstappen 43, 3. Norris 27, 4. Leclerc 20, 5. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 16, 6. Sainz 14, 7. Ricciardo 14, 8. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 10. Csapatok: 1. Mercedes 60 pont, 2. Red Bull 53, 3. McLaren 41, 4. Ferrari 34.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.