Leclerc a jövőben megbűnhődhet az ilyen „húzásokért”

Charles Leclerc balesetét követően az amerikai IndyCar sorozatból kölcsönözhet előírást a Formula–1 vezetősége, hogy elejét vegye a pilóták trükközésének, derült ki Michael Masi, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) versenyigazgatójának a szavaiból.

Magyar Nemzet
2021. 05. 26. 16:13
Leclerc
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A monacói versenyhétvége több témát is szolgáltatott, amelyek egyike Charles Leclerc a kvalifikáción történt balesete volt. A Ferrari pilótájának az időmérő hajrájában pole pozíciót érő ideje volt, és ennek tudatában – feltehetően nem szándékosan – eltalálta a szalagkorlátot. A kocsi maradványainak eltakarítása végett piros zászlóval leállították a kvalifikációt, így a mezőny többi tagja nem fejezhette be a gyorskörét. Többek között (Red Bull) sem, aki jelentős veszélyt jelentett Leclerc első helyére, de így hoppon maradt.

Az amerikai IndyCar sorozatban a kvalifikáción a piros – és egyes esetekben a sárga – zászlót kiváltó pilótákat köridejük elvételével büntetik meg, hogy elrettentsenek mindenkit a trükközéstől. A Monacói Nagydíjat követően Michael Masi arról beszélt, a száguldó cirkuszban is fontolóra veszik egy hasonló szabály bevezetését.

– Ha felmerül egy ilyen kérdés, az FIA, a Formula–1 és az istállók számításba veszik, indokolt lenne-e az a lépés. Ismerem az IndyCar-szabályt, amelyet néhány nemzetközi FIA-sorozatban és nemzeti bajnokságban is használnak. Egyeztetünk az illetésekkel, és eldöntjük, hogy megfelelne-e nekünk ez az előírás vagy sem – magyarázta a versenyigazgató.

Toto Wolff is kifejtette véleményét a kérdésben, ő a szabály bevezetése mellett áll.

– Nem tudtam, hogy az Egyesült Államokban van ilyen szabály, de okos megoldásnak tartom a kavarodások elkerülése érdekében – vélekedett a Mercedes csapatfőnöke. – Nem gondolom, hogy Charles szándékosan ment volna neki a falnak, hiszen túl sok forgott kockán. Ennek ellenére jól jönne nálunk is ilyen előírás, így nem alakulnának ki viták, hiszen senkinek sem lenne oka a kételkedésre.

Wolff korábban maga is részese volt egy ilyen esetnek, a 2014-es Monacói Nagydíj időmérő edzése után a pilótái között kellett rendet tennie. Nico Rosberg a kvalifikáció harmadik szakaszában kicsúszott a Mirabeau-kanyarban, ami miatt meglengették a sárga zászlót, így a német pilóta vetélytársainak el kellett venniük a gázról a lábukat, senki sem tudott javítani a köridején. Többek között a csapattárs sem, és a brit versenyző az eset után szándékossággal vádolta Rosberget.

Rosberg kicsúszása 00:25-től látható:

is került hasonló helyzetbe, szintén a hercegségben. A 2006-os idényben igencsak szoros volt a verseny közte és Fernando Alonso között. A monacói időmérő vége előtt Schumacher állt az élen, azonban az utolsó gyorskörén már nem tudott javítani, miközben spanyol vetélytársa remek részidőkkel haladt afelé, hogy elhappolja a német elől a pole pozíciót. A hétszeres világbajnok az utolsó előtti Rasscasse-kanyarhoz érve elfékezte magát, de nem karambolozott, hanem elmondása szerint blokkolta a kerekeit, emiatt nem tudott elfordulni, ezért inkább leparkolt a szalagkorlát mellé. Veszélyes helyen állt a Ferrari, így elkerülhetetlen volt a sárga zászló használata. Schumacher tagadta, hogy szándékos lett volna a manővere (az akkori csapattárs Felipe Massa viszont a közelmúltban elismerte, hogy az volt), de a versenybírák nem hittek neki, és kizárták a kvalifikációból. A futamon emiatt az utolsó helyről kellett elrajtolnia.

Az eset 3:04-től látható:

Charles Leclerc esete nem vont maga után szankciókat, viszont a monacói mégis megbűnhődött, hiszen a balesete következményeként a futam felvezető körén olyan technikai hiba lépett fel autójában, ami miatt nem tudott elrajtolni a versenyen.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.