Az újoncok élete sosem könnyű, ezt idén Nyikita Mazepin a saját bőrén tapasztalja. Az ifjú pilóta már márciusi F1-es bemutatkozása előtt, decemberben is botrányba keveredett. Akkor egy viccesnek szánt videó miatt molesztálással vádolták. Ez az ügy aztán elcsitult, de Formula–1-es versenyzőként sem lett minden rózsaszín Mazepin számára. A Haas pilótája első futamát mindössze három kanyar megtétele után kicsúszással fejezte be, és az internet trolljai kegyelmet nem ismerve szedték szét emiatt Mazepint.
A folytatás sem sikerült fényesre, szinte minden versenyhétvégén történt olyan eset, ami miatt reflektorfénybe került az orosz, és nem a jó értelemben. Ezúttal nem pördült meg vagy sértette meg a versenyzői etikettet, hanem a legutóbbi két futamon a kék zászlókat (ezzel figyelmeztetik a lassabb pilótát, hogy engedje el az őt lekörözni érkező versenyzőt) nem vette figyelembe. Portugáliában Sergio Pérezt (Red Bull) akadályozta, a Spanyol Nagydíjon pedig maga Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke panaszolta be Michael Masi versenyigazgatónál Mazepint, mivel Lewis Hamiltont gátolta meg a továbbhaladásban.

Fotó: MTI/EPA-ANSA/Davide Gennari
A fiatal versenyző az esetek miatt büntetőpontokat is kapott, de nem csinált nagy ügyet a dologból, elmondása szerint csak futamok kérdése, és hozzászokik a kék zászlókhoz.
– Életemben először Imolában találkoztam a kék zászlókkal. Csak tanulnom kell, ugyanúgy, ahogy annak idején a vezetést is. Öt-hét évig tartott, míg megtanultam jól vezetni. Remélhetőleg néhány versenyhétvége alatt megbarátkozom a kék zászlókkal is – nyilatkozta a 22 éves pilóta.