Szombaton megjárta az időmérőn a Mercedes: mivel a Q3-ban az addig domináló és Valtteri Bottas elsőként ment ki a pályára az átmeneti esőgumikon, ezeken meg kellett volna szakítaniuk a második körüket, hogy a felszáradó pályán lágy kerékre váltsanak, s ezt nem tették. A többiek viszont gyorsan kapcsoltak, kockáztattak, és bejött nekik. Az időmérőn az első három helyen Lando Norris (McLaren), Carlos Sainz (Ferrari) és George Russell (Williams) végzett, Hamilton csak negyedik lett, Bottas pedig hetedik. A vb-pontversenyben Hamilton előtt öt ponttal vezető (Red Bull) már a Q1-ben sem jegyzett mért kört, csak beleszagolt a levegőbe; mivel az autójába idén már a negyedik motor került be, ez azzal járt, hogy a vasárnapi futamon a rajtrács végéről kell indulnia. Vasárnap aztán a Mercedesnél úgy döntöttek, hogy ők is motort cserélnek Bottasnál, ő is a mezőny végére került, de Verstappen elé. A Mercedes taktikája nyilvánvaló volt: a finnek fel kell tartania a hollandot.
Az 53 körös Orosz Nagydíj rajtjánál a szélárnyékból kilőve Sainz megelőzte Norrist, az autójára nagyon vigyázó Hamliton pedig a hetedik helyre esett vissza, de egy pozíciót gyorsan visszaszerzett. Bottas csak a hetedik körig tudta tartani Verstappent. A 13. körben Norris visszavette a vezetést a lelassuló Sainztól, s közben beindultak a kerékcserék. A Ferrari spanyol pilótája is a bokszba hajtott, hogy megváljon az elszemcsésedett abroncsaitól. A 16. körben két Mclaren, Norris és Daniel Ricciardo haladt az élen, utánuk Hamilton következett, Verstappen pedig már a hatodik volt – de ők ekkor még cseréltek gumikat. Ami igazán fontos volt: a vb két éllovasa között a 20. körben kevesebb mint négy másodperc volt a különbség. Ricciardo nagy szolgálatot tett Verstappennek azzal, hogy feltartotta Hamiltont. Az ausztrált viszont kiszólították kerékcserére, és a kelleténél többet pepecseltek vele. A különversenyt futó Hamiltont és Verstappent egyszerre hívták a bokszba, a 27. körben, a 9. és a 12. helyre jöttek vissza, Ricciardo és Russell volt közöttük. Norris a 28. körben cserélt gumikat, a negyedik helyre érkezett, az élen pedig Sergio Pérez (Red Bull) száguldott. Pérez a 37. körben ment a bokszba, Norris újra az élre került, a második pedig Hamilton volt, de csak 2,3 másodperccel lemaradva. A hétszeres világbajnok ráhajthatott pályafutása 100. futamgyőzelmére, Norris pedig az elsőt szerette volna megszerezni. Verstappen tempója visszaesett, csak a hetedik helyen rótta a köröket.
Hét körrel a vége előtt elkezdett szemerkélni az eső, ami új helyzetet teremtett, Hamilton elkezdhetett gondolkodni, érdemes-e kockáztatnia. A 47. körben Norris meg is csúszott, s a Mercedes ott volt közvetlenül mögötte, de az eső rákezdett, alig lehetett a pályán tartani az autókat. A 48. körben Hamiltont kihívták, hogy felteszik neki az átmeneti esőgumikat, de nem hajtott ki a bokszba. A mezőny nagyobb része viszont ment kerékcserére, s az 50. körben Hamilton is így tett. Norris viszont maradt a pályán, és 25 másodperc volt az előnye. De két körrel a vége előtt az immár szakadó esőben nem tudta vezetni az autóját, ő is a bokszba hajtott az átmeneti esőgumikért. Így a végjátékban Hamilton került az élre, Verstappen pedig a második helyre ugrott előre, míg a harmadik Sainz lett. Norris a kerékcseréje után legalább pontot szerzett, a hetedik helyen zárt, a nagy kavarodásban pedig a negyedik helyet Ricciardo, az ötödiket Bottas szerezte meg.
A vb-n Hamilton átvette a vezetést, hét pontot vert Verstappenre, így most a Mercedes versenyzőjénél van az előny, de csak két pont. A Red Bullnál azonban nem búslakodnak – azután, hogy Verstappen az utolsó helyről indult, jól jöttek ki a történetből.
A vb állása, pilóták: 1. Hamilton 246,5 pont; 2. Verstappen 244,5; 3. Bottas 151; csapatok: 1. Mercedes 397,5; 2. Red Bull 364,5; 3. McLaren 234.
Borítóképünkön Lewis Hamilton, aki a pályafutása 100. Formula–1-es győzelmét aratta. Fotó: MTI/EPA pool/Jurij Kocsetkov