Nehéz feledni a múlt vasárnapi futamot, ami abból állt, hogy a mezőny a szakadó esőben, több mint háromórás várakozás után a biztonsági autó mögött megtett két kört, és így hirdettek végeredményt. Az időmérő sorrendjének alapján az első tíz pilóta megkapta a teljes pontszám felét, de a pole pozíciójából fakadóan győztes Max Verstappen (Red Bull) szabadkozott, hogy nem így akart nyerni, míg a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel (Aston Martin) egyenesen viccnek nevezte, hogy beírták neki az ötödik helyezettnek járó pontok felét. A 23 éves George Russell esetében – aki a gyenge Williamsszel hatalmas meglepetésre lett második az időmérőn, így a „futamon” is – pedig érthető, hogy az autójából kiugorva az szakadt ki belőle: őt ugyan nem érdekli, hogyan lett meg pályafutása első dobogós helyezése a Formula–1-ben, az a lényeg, hogy meglett.
Zandvoort alig több mint kétszáz kilométerre található Spa-Francorchamsptól, de a Holland Nagydíjra nem jósolnak esőt – viccnek is rossz lenne, ha itt is sötét fellegek jelennének meg. Ám a tengerparti pálya erősen kitett a szélnek, ami jó eséllyel homokot is befújhat ide a dűnékről. Zandvoortban legutóbb 1985-ben rendeztek Formula–1-es futamot, s ugyan a mezőny nagyobbik része alacsonyabb kategóriákban, jellemzően még a Formula–3-ban versenyzett már itt, tavaly modernizálták a pályát, s több kanyarnak is megváltoztatták a dőlésszögét. A célegyenes előtti, padlógázas 14-es kanyar pedig kétszer meredekebben dől befelé, mint a híres indianapolisi oválpálya! Ezt a mezőnyből még csak Verstappen tesztelte.
A holland idén komoly kihívója lett a hétszeres világbajnok Lewis Hamiltonnak, már vezette is a pontversenyt, Spában pedig három pontra csökkentette a hátrányát a Mercedes pilótájával szemben. Mondani sem kell, hazai pályán visszavenné a vezetést. A Holland Nagydíj előtt a Formula–1 fő híre az volt, hogy Kimi Räikkönen szerdán bejelentette, a szezon végén kiszáll a száguldó cirkuszból, s a 42 évesen elköszönő finn világbajnok tettével honfitársának, Valtteri Bottasnak adhat egérutat az Alfa Romeóhoz. Az F1-ben azt ugyanis gyakorlatilag mindenki tényként kezeli, hogy jövőre már nem Bottas, hanem Russell lesz Hamilton csapattársa a Mercedesnél. Emlékezetes, hogy tavaly a Szahíri Nagydíjon Russell helyettesítette a koronavírusos Hamiltont, a győzelemért harcolt, s az tette tönkre a versenyét, hogy a Mercedes bokszában a kerékcserénél összekeverték az ő és Bottas abroncsait. Majd még defektet is kapott.