Verstappen, Hamilton, Bottas volt a rajtsorrend – ahogy ez lett a végeredmény is. Mégis izgalmas versenyt láthattunk.
A rajtnál Verstappen gond nélkül tartotta meg az első helyet és azonnal elkezdett távolodni az üldözőktől. A holland közönségkedvenc mögött Hamilton és Bottas száguldott másodikként és harmadikként, majd a 21. körben Hamilton a boxba hajtott kerékcserére, egy körrel később pedig Verstappen is friss abroncsokat kapott. Így ideiglenesen Bottas vette át a vezetést, miközben Hamilton másfél másodperc körüli távolságból követte Verstappent, aki a 30. körre érte utol az addigra már jelentősen elkopott gumikkal köröző Bottast. A holland versenyző a kör végén a célegyenesben könnyedén előzte meg a finnt, aki egyből maga elé engedte Hamiltont, a címvédő pedig próbált tapadni Verstappenre.
A 37. körben kisebb izgalomként a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel az Alfa Romeóban a koronavírusos Kimi Räikkönen helyére beugrott Robert Kubicát próbálta megelőzni a 3-as kanyarban, de elvesztette az uralmát az Aston Martin felett, és keresztbe állt, nem sokon múlt, hogy Bottast is elsodorja.
Az élen a Mercedes brit versenyzője nem tudta utolérni Verstappent, aztán a 40. körben újfent kiállt kerékcserére, holland riválisa ennek megfelelően egy körrel később szintén a boxba hajtott új gumikért. Verstappen több mint három másodperces előnnyel állt vissza az élre, Hamilton pedig üldözőbe vette, de körről körre arról beszélt a csapatrádión, hogy nem választottak jó stratégiát és hamar el fognak kopni az abroncsai.
Az utolsó körökben előbb Bottas állt ki újabb kerékcserére és futotta a leggyorsabb kört, majd Hamilton is így járt el, övé lett a legjobb kör és vele a bónuszpont. Azárt is döntött így, mert arra esélye sem volt, hogy megtámadja a hollandot, aki magabiztosan nyerte meg hazai pályán a futamát, a sikerrel pedig átvette a vezetést a vb-pontversenyben.

– Hihetetlen, hogy nyerni tudtam. Persze nagyok voltak az elvárások, de ezeket sohasem könnyű beteljesíteni. Visszavettem a vezetést összetettben, ami fantasztikus. Jól sikerült a rajtom, aztán a Mercedes próbálta megnehezíteni a dolgunkat, de elégedettek lehetünk a teljesítményünkkel – értékelt röviden a győztes Verstappen.
A második helyezett Lewis Hamilton sem volt elégedetlen.
– Micsoda verseny, micsoda hétvége! Mindent beleadtam, padlógázzal mentem, de Max gyorsabb volt, megérdemelten nyert. Az utolsó körre kijöttem új gumikért, ez volt a legjobb köröm az egész versenyben. Jól éreztem magam, alig várom, hogy jövőre visszatérjek ide – jegyezte meg.
A világbajnoki sorozat jövő hétvégén Monzában, az Olasz Nagydíjjal folytatódik.
Holland Nagydíj, Zandvoort (72 kör, 306,648 km), a végeredmény:
1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:30:05.395 óra
2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 20.932 másodperc hátrány
3. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 56.460 mp h.
4. Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri) 1 kör h.
5. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1 kör h.
6. Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 1 kör h.
7. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1 kör h.
8. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 1 kör h.
9. Esteban Ocon (francia, Alpine) 1 kör h.
10. Lando Norris (brit, McLaren) 1 kör h.
A leggyorsabb kör: 1:11.097 perc, Hamilton (72. kör)
A vb-pontverseny állása 13 futam után (még 9 van hátra):
versenyzők:
1. Verstappen 224,5 pont
2. Hamilton 221,5
3. Bottas 123
4. Norris 114
5. Pérez 108
6. Leclerc 92
7. Sainz 89,5
8. Gasly 66
9. Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren) 56
10. Alonso 46
11. Ocon 44
12. Sebastian Vettel (német, Aston Martin) 35
13. Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri) 18
14. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 18
15. George Russell (brit, Williams) 13
16. Nicholas Latifi (kanadai, Williams) 7
17. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo) 2
18. Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo) 1
csapatok:
1. Mercedes 344,5 pont
2. Red Bull 332,5
3. Ferrari 180,5
4. McLaren 170
5. Alpine 90
6. Alpha Tauri 84
7. Aston Martin 53
8. Williams 20
9. Alfa Romeo 3
Borítóképen: Verstappen és mögötte a narancsszínűbe borult hazai szurkolótábor