Szombaton Szocsiban a zuhogó eső és a vízben úszó pálya miatt nem tudták megrendezni a Formula–2-es mezőny első sprintfutamát, a Formla–1 harmadik szabadedzését, majd az F3-as sorozat második sprintfutamát; ám ezután megkönyörültek az égiek, az F1 14 órára kiírt időmérőjét a tervezett időpontban elkezdhették. Az eső elállt, de ettől azért még bőven maradt víz az aszfalton, bár a pályabírók igyekeztek eltüntetni.
A mezőny óvatosan kezdte a körözést az átmeneti esőgumikon. A Q1-ben a vb-pontversenyben vezető Max Verstappen nem teljesített mért kört, csak beleszagolt a levegőbe, majd visszahajtott a bokszba, de ezen most nem kellett felhördülnünk. A Red Bull holland pilótájának autójába pénteken már az idei negyedik motort tették be, s csak hármat lehet büntetlenül – mindez azt jelentette, hogy Verstappennek vasárnap az időmérős eredményétől függetlenül a mezőny végéről kell indulnia. (Mivel eleve volt egy három rajthelyes büntetése, a motorcserét pedig valamikor mindenképpen meg kellett volna lépnie a Red Bullnak, a csapat logikusan döntött.) A kvalifikáció első szakaszában Verstappen mellett még Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), Mick Schumacher (Haas), Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) és Nyikita Mazepin (Haas) köszönt el, a legjobb köridőt pedig a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton (Mercedes) autózta, megelőzve csapattársát, Valtteri Bottast.
A Q2-ben Sebastian Vettel (Aston Martin), Pierre Gasly (Alpha Tauri), Cunoda Juki (Alpha Tauri), Nicholas Latifi (Williams) és Charles Leclerc (Ferrari) esett ki. Latifi és Leclerc már nem jött ki a pályára, miként Verstappenek, nekik is motort cseréltek az autójukban, ők is csak a rajtrács végéről indulhatnak a futamon. A Q2-ben is Hamilton volt a leggyorsabb.
A Q3-ban is Hamilton kezdett a legjobban, az intermediate gumikon Lando Norris (McLaren) és Bottas érte el a második, illetve a harmadik legjobb időt az első gyors körökön, ezután azonban váratlan fordulat történt. A száradó pályán elsőként George Russell (Williams) vállalta a kockázatot, hogy lágy keverékre vált, majd többen is így tettek. Fáziskéséssel Hamilton a bokszba hajtva a falnak koccant, cserélnie kellett az orrkúpját, s neki a hátralevő időben már nem melegedtek fel olyan hőmérsékletre az abroncsai, hogy elérjék a kellő tapadást, emellett meg is pördült. Bottas esetében sem reagált időben a Mercedes a fejleményekre, és ez nagy hiba volt, ő is csak egy kört tudott menni slick gumikon. Az időmérőt pedig Lando Norris nyerte meg a McLarennel, a brit pilóta pályafutása első pole pozícióját szerezte. A Ferrarinál is szemfülesek voltak, ennek köszönhetően Carlos Sainz lett a második, míg a harmadik helyen Russell végzett. Hamiltonnak csak a negyedik hely jutott, utána pedig Daniel Ricciardo (McLaren), Fernando Alonso (Alpine), Bottas, Lance Stroll (Aston Martin), Sergio Pérez (Red Bull) és Esteban Ocon (Alpine) zárta az időmérőt.