A Red Bull és a vb-pontversenyben vezető Max Verstappen eleve úgy érkezhetett a Formula–1-es világbajnokság Orosz Nagydíjára, hogy nagyon nehéz dolga lesz, hiszen Szocsiban az eddigi hét versenyt kivétel nélkül a Mercedes nyerte meg. Négyszer pedig Lewis Hamiltont intették le elsőként, aki jelenleg öt pont hátrányban van Verstappenhez képest. Ám a hollandnak, aki háromhelyes rajtbüntetést hozott magával, amiért Monzában balesetet okozott – ez a saját és Hamilton versenyének is véget vetett –, a vártnál is nehezebb dolga lesz: mivel motort cseréltek az autójában, vasárnap a mezőny végéről kell indulnia.
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) Szocsiban a pénteki második szabadedzés alatt jelentette be, hogy Verstappen autójában megtörtént a motorcsere, s mivel ez már a negyedik erőforrása, a szabályok értelmében az Orosz Nagydíjon a rajtrács végére kerül. Azt egyébként tudni lehetett, hogy Verstappennek idén még szüksége lesz egy negyedik erőforrásra is, a motorja ugyanis még a Brit Nagydíjon jelentősen megsérült az ott történt balesetben. A második motorját pedig még a Hungaroringen érte károsodás.
A 33-as rajtszámú Red Bullban a belső égésű motorból, a turbóból, az MGU-H-ból és MGU-K-ból is bekerült a negyedik, emellett központi elektronikából, energiatárolóból is kapott egy harmadik példányt. S hogy teljes legyen a sor, az idei hetedik kipufogót is fölszerelték az autóra.
Lewis Hamiltonnak eközben még van esélye arra, hogy büntetés nélkül abszolválja az idényt. A hétszeres világbajnok brit pilóta csütörtökön azt nyilatkozta, hogy nincs tervben nála a motorcsere, mert jól állnak ilyen szempontból. Ő eddig csak az idei első motorját veszítette el, mely négy hete a Holland Nagydíjon, Zandvoortban hibásodott meg pénteken. Az a példány viszont már eleve az életciklusa végét járta.
Az Orosz Nagydíjon pénteken az első és a második szabadedzést is Valtteri Bottas nyerte a Mercedesszel, s mindkétszer Hamilton végzett a második helyen. Úgy néz ki tehát, hogy a Mercedes tartja a formáját Szocsiban.